Beslutsångest här...
I somras gick sambon äntligen med på hundköp och vi har pratat om att det blir till sommaren/hösten 2013.
Jag vill ha en gårds/vakt hund som kan hjälpa till med att vakta våra höns och allmänt säga till när det kommer folk, vill att den ska vara familjekär, inte ha världens största aktivitesnivå men ändå så att det finns lite "klipp" i den, den ska kunna följa med ut på ridturer lös. Absolut ingen liten hund. Mitt val föl tveklöst på cane corso vilka verkar ha perfekta egenskaper. Har haft hund tidigare men det var några år sedan.
Min sambo ser bara till utseende (suck) och han vill hellre ha en aussie, samojed, berener sennen eller möjligtvis labrador.
Jag anser att aussies (galet vackra) har alldeles för stort behov av aktivitet för oss, samojeder är för mycket "ferdinand" (har själv haft en), berner sennen har för mycket sjukdomsproblematik och dessutom är jag ointresserad av pälsvård. Labradorer tycker jag dock är väldigt trevliga och lagom men då saknar de egenskaperna jag gärna vill ha.
Gaah, vi kommer inte att kunna enas i denna fråga detta året känns det som.