Sv: Valp 2013

Om planerna går som dem ska så ska jag förhoppningsvis ha en schäfer valp 2013 :love: har en omplacering nu och man inser hur otroligt mycket man missat. Så jag hoppas på en valp som man kan forma själv :)

Samma sits som dig fast med dvärgpinscher. Tog honom som 5 åring och vissa gånger önskar jag att jag hade haft honom sen valp för då hade han nog fungerat perfekt som jag vill.

Men istället har jag nu tingat en liten tikvalp av samma ras som är 6 veckor gammal i morgon. Väntan är så dryg dock.

Jag ska också skaffa en BC så småningom. Har inte helt löst fårproblemet, men min tanke är att hitta nån bonde att hyra lite mark av, alternativt fråga kommunen om det finns mark att låna. Nu kommer det inte att bli valp förrän i höst och har därför inget behov av egna får än på ett år eller mer. Jag har lite vänner som vallar också och det finns många bra tränare i närheten så det löser sig på något vis. :) Men drömmen är ju såklart att hitta ett eget litet hus på landet där det finns möjlighet till egna får :)

kl
Valpuppdatering!

Liam blev 12 veckor i fredags och det går fint än så länge! Med lite hjälp har öronen rest sig, och stannar uppe!
Sitt, ligg och kom funkar, och vi tränar för fullt på stanna än så länge. Det är svårt tycker Liam, om jag går vill han ju följa med!
Han växer som tusan. 12 kg idag!

Ett litet problem vi har är dock att han vill dricka hela tiden, och kissar därefter... Kan ha varit ute och 10 min senare, så kissar han en stor pöl. Han får inte fri tillgång på vatten nu för när jag lät honom ha det så drack han en liter på tre timmar, men det är svårt att reglera eftersom han hittar vatten när vi är ute. Känns lite fel att reglera hans vattenintag dock när han verkligen vill dricka. Läste någonstans att deras vattenbehov är ca 50 ml/kg. Det känns ju inte som någonting alls!
Ska dock till veterinären nästa vecka för vaccination så ska prata med dem då.

De andra hundarna (Zack, brun, Wachtelhund och Sami, gul, Wachtel/Flat) fick prova att dra släde idag och Liam fick prova att ha sele. Sen samlades de alla tre i soffan. De funkar verkligen så fint ihop nu! Lagom mycket lek.

Jag vill SÅ gärna ha en till schäfer, det värker i kroppen av sug efter en till..en parning som jag bittert ångrar att jag inte köpte valp från förra året ska göras om i år. SUCK! Det kommer dock inte att bli av :(

Det blir en staffordshire bullterrier valp som flyttar hem till mig om ca 7 veckor. Tiken som har bott hos mig har fått valpar och förhoppningsvis ska det bli min nya agilitystjärna. :)

Sen har jag faktiskt små planer på en valp till redan i juni... Men jag får vänta och se så inte gubben går i taket då. ;)

Ja, jag har läst samma ang. vattenbehovet. Ingen av mina hundar har dock hållt sig till det utan alltid druckit mer när de ätit torrfoder. Nu äter de färskfoder så drickandet har minskat betydligt. Valpen dricker nog fortfarande en del bara för att det är kul dock, men ransonerar inte.

Kl....
Här blir det troligtvis valp i höst då min lancashire heelertik ska ha valpar då. Kommer att behålla en tikvalp själv och en ska förhoppningsvis ut på foder. :)

Hej!
Läst mycket här men inte postat på Hund.
Har äntligen kommit fram till att vi kan ha en hund :)
Det kommer bli en Svensk Lapphunds hane. Antigen före sommaren eller till hösten beroende på vilken tik, från kenneln vi valt, som tar sig.

Det kommer bli jätte spännande att ha hund igen efter alla dessa år. Både jag och min man har växt upp med hund och varit mycket med hundar men det här blir den första som vi har själva och fostrar från början, så vi kommer ha mycket att lära. Har redan köpt två böcker för att få lite mer information. Roligast är att dottern, på nio år, verkligen läser sin bok om valpar och sedan har högläsning för att undervisar oss i hur vi bete oss. (Sunda enkla regeler som står i boken så det är kul).

/Trissy

Igår passade vi på att mysa lite med valparna som blivit 10 dagar. :love:

314104_10151240191408030_1180557932_n.jpg

41b45e1e63d711e28ed122000a9f1311_7.jpg

b22de2a463fb11e2bdc622000a1fb844_7.jpg

Såå söta dom är!! :)

KL

Jag får förhoppningsvis en till Leonbergervalp senare i år när min uppfödare tagit ny kull. Pratade med henne i helgen och planer finns för parning senare. Så spännande :)

*KL*
Jag har börjat leta kombinationer, men det är tyvärr inte så många som är intressanta. Jag vill ha en dvärgpinscher till.

Åh, så gosig! När får du hem honom?

*kl*

Efter dagens (svindyra!) vetrinärbesök så visade det sig (efter en timme av väntan på att Liam skulle vilja kissa, han som ALLTID kissar annars) efter urinprovet att han antagligen har urinvägsinfektion. Så nu kör vi penicillin i en vecka och sen urinprov igen, och om det ser ok ut, så vaccinerar vi då.
Hoppas verkligen att detta löser problemet med det eviga drickandet och kissandet.
12.75 kg landade vikten på. Imponerande!

Visst är han? :love:
Han är leveransklar den 20feb. så vi åker och hämtar honom strax efter det förhoppningsvis. :)

Vad är ullbollen för ras? :D
Lider med dig som måste vänta så länge! ;)
Jag håller på att gå under här hemma som bara måste vänta ca 2 veckor.

American Akita!
Eller hur? Från att jag såg första bilden på honom har jag varit manisk. Och det var runt.. en vecka sen kanske? Så 5 veckors väntan, känns som för evigt :p

Ja fy kan tänka mig det!
Träffade min lilla Qiwi i torsdags, tingade henne i fredags och nu kryper jag nästan ur skinnet.
Känner mig som en hanhund som går runt och gnäller efter löptikar! :p Hahaha...

Ja och min Sambo börjar misstänka graviditet för jag är så bebissjuk *fniss*
Och sen att hålla det hemligt! Jag vill ju visa bilderna för hela världen samtidigt som jag vill att våran nya familjemedlem ska bli en överraskning.

Han heter förresten Amazing Me.
Förslag på smeknamn?

Zingo, Azze, Mazze, Amaz?
Förstår att du längtar! Nu gick valpköpet väldigt snabbt för mig och han var redan leveransklar när jag bestämt mig. Men de veckorna innan jag kunde hämta honom var både underbara och skitjobbiga. Men det går nog fort ska du se! Rätt som det är så har ni honom hemma. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka