Sv: Valp 2013

Det här med att välja valp är omöjligt. Men efter gårdagens gosestund med valparna, som nu öppnat ögonen, så är det ändå den här tiken som hjärtat klappar lite extra för. Hon är så lik sin mor! :love:
Tur jag har 6 veckor till på mig att bestämma mig dock. :angel:

387165_10151247498248030_1695152284_n.jpg

Så liten, men ser redan så klok ut! Vad härligt att få vara med valparna redan från början! Fast jag kan tänka mig att det känns jobbigare att vänta då också. :)

Mina valpplaner för i sommar gick helt i kras. Den där springer spaniel valpen får nog vänta några år.

Valp blev det förvisso iaf, men inte alls något som jag hade planerat :o Dumma sambo.
Han fastnade för en 5-månaders schäfer/labbe korsning av nåt slag, som nu ligger här hemma.
Kan iofs förstå att han fastnade för honom, för han är riktigt jäkla söt med öronen som står åt alla håll och kanter och lever sitt egna lilla liv, men samtidigt så är han otroligt osäker. Livrädd för koppel och män, skäller på precis allt o alla, och inte helt rumsren, så vi har lite att jobba med :crazy:

*KL*
Jag har börjat leta kombinationer, men det är tyvärr inte så många som är intressanta. Jag vill ha en dvärgpinscher till.

Nu tog jag mod till mig och har anmält intresse för en kull som inte finns :D. Tiken är inte ögnlyst än och den tilltänkta hanhundsägaren har inte tackat ja än. Men jag vet att hon är intresserad.

Nu tog jag mod till mig och har anmält intresse för en kull som inte finns :D. Tiken är inte ögnlyst än och den tilltänkta hanhundsägaren har inte tackat ja än. Men jag vet att hon är intresserad.

Haha, vi står också på kö för en kull som inte finns :D
Tiken ska paras nu i februari, hanen kommer upp från Tyskland när tillfället är rätt.
Sen ska de ju paras, det ska ta sig och det ska bli minst en tik också. Det är väl bara att hålla tummarna :bump:

Vad roligt! :D
Har tiken och hanen meriter du gillar i övrigt? :)

Japp de arbetar båda två + har fått cert på utställning så de är snygga med. Fast det är som sagt långt ifrån en officiell kull än men jag tror det är värt att vänta på om den blir av.

Om du vill får du gärna pm kombinationen till mig.
Är nyfiken på den, gillar när vår ras får arbeta och folk inte tror det är en sällskapshund. :)

Om du vill får du gärna pm kombinationen till mig.
Är nyfiken på den, gillar när vår ras får arbeta och folk inte tror det är en sällskapshund. :)

Jag håller det för mig själv ett tag till iom att hanen ej är bestämd. Det är inte någon registrerad uppfödare utan det är en privat kull.

Haha, vi står också på kö för en kull som inte finns :D

Och jag :idea: Det gick fel på vinterlöpet så nästa försök blir inte förrän till sommaren. Bra för mig, eftersom jag vill ha den här kombinationen men egentligen hade tänkt vänta till 2014 med valp. Nu blir det på senhösten. Vete sjutton hur det ska gå till att vara ledig då, men det får väl ordna sig på något sätt. Man kan ju vänta med att oroa sig till valpen finns.

Sicken sötnos!
Har missat vad det är för ras? :)

Jag har 5 dagar kvar tills jag ska hämta min lillskrutt. :love:

*kl*

Senaste nytt från Liam!

Efter en vecka av antibiotika-behandling var vi åter hos veterinären för att se om den misstänkta urinvägsinfektionen var borta så att vi kunde vaccinera. Efter ett nytt urinprov visade det sig dock att Liam inte koncentrerar urinen på rätt sätt. Hon kunde dock inte hitta några kristaller eller blod i urinen.
Hon sa att en odling kunde ge ett ganska osäkert resultat, så vi fick remiss till en annan klinik där de kan göra ultraljud på urinvägarna. Eftersom han är så pass ung så är det bra att kolla upp så att det inte är något allvarligt fel.

Jag är orolig som tusan såklart och vill bara att det ska bli tisdag NU så att jag kan få svar på vad det är. Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt. Min lilla kille...

Växer gör han också! 14,5 kg nu! Har alltså gått upp 1,75 kg på en vecka! Härligt!

Sista bilden är från vårt is-fiske då Liam träffade en kul lekkompis, Tintin! En stor och yvig hund som ändå leker mjukt och försiktigt! Perfekt!

KL

Vi har köpt in denna lilla goding till kenneln. Magne 13 veckor (dsg så klart :)) blir förhoppningsvis en framtida stjärna.

IMG_8247_zpsd2591484.jpg

Och jag :idea: Det gick fel på vinterlöpet så nästa försök blir inte förrän till sommaren. Bra för mig, eftersom jag vill ha den här kombinationen men egentligen hade tänkt vänta till 2014 med valp. Nu blir det på senhösten. Vete sjutton hur det ska gå till att vara ledig då, men det får väl ordna sig på något sätt. Man kan ju vänta med att oroa sig till valpen finns.

Då är vi några stycken alltså! :idea:

Lite tur i oturen då.
Ja, jag tycker du gör helt rätt i att vänta med att oroa dig till valpen tittar ut, man vet ju inte vad som hinner hända tills dess :)

Vi får förhoppningsvis en junivalp, så då är det enkelt att ordna med semester osv, så det är himla skönt.

Till er som lagt in valpisbilder: :love::love:

KL

Jag hoppas kunna vara med i den här tråden. Efter att oväntat ha förlorat vår unghund innan jul håller vi ögon och öron öppna efter en ny stjärna. Det är alldeles för tomt och stilla i huset med bara en hund...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka