Sv: Valp 2013

Tack, va roligt med bilder att jämföra med! :) (Va fina hundar du har) Då kanske jag kan hoppas att han blir runt 20kg. Det är inte det viktigaste, han är en fantastiskt bra hund och vi ångrar honom inte för en sekund.

Jättesöt! :) Jag kan inget om raser så jag avstår från att gissa, men är väldigt nyfiken.

Fähunden vägde 24 vid 1 års ålder o 28 vid 4.
Dom växer ju på bredden, skelett o muskler tills de är 3 - 4 år.

KL
kiara.jpg

Bjuder på en sommarbild på lillvalpen, nu några timmar efter bilden är tagen så öser regnet ned och det är mörkt som i november :( Vi fick njuta ute en stund iaf. Men hon är väldigt skällig, skäller på allt som rör sig..

hahaha tibben är en gudagåva förutom skälligheten. Men Leonbergern jisses *himlar med ögonen* tänkte ett tag att jag fått henne för mina synders skull :D

Rusa har vi fått för hela familjens samlade synder tror jag! Hon har alltid haft mycket energi, men nu är hon helt jävla sjövild. Jag hinner knappt koppla lös henne så sitter hon fast i någon av dom andra hundarna. Hennes stackars mamma är helt sönderbiten runt huvudet. Vilket större delen av min heminredning också är. :devil: Dom två vuxna försöker gå ihop och knöla till henne ibland men hon är på dom lika snabbt igen. Så hon befinner sig allt oftare på avbytarbänken, eller avbrytarbänken som vi brukar kalla den. :p

1013442_10151525214523030_1338843602_n.jpg

jag tycker det är lite svårt med passivitetsträning på denna hund för det behövs så otroligt lite för att trigga igång henne. Sedan har jag varit lite slö med olika miljöträningar också då jag har haft så otroligt mycket jobb under våren och knappt haft tid för något.

Det blir nog så att vi ringa och tingar den här lilla grabben idag, lite läskigt är det :nailbiting: :D

pic_51db14c1ddf2b37082a2069c.jpg

KL

Var på valpträff i falkenberg i söndags. Var 25 valpar där så Buster blev lite stressad. Men höll sig lugn så länge vi höll oss i utkanten. Sedan när vi skulle gå var det lite skällande tja killen har lätt till skall :P Sedan när vi skulle göra kontaktövningar så hade vi inga problem. Lillkillen var superduktig och sov resten av dagen sen :D

Om drygt fyra veckor är vi hundägare, jag och dottern (och så dotterns pojkvän på ett hörn eller rättare sagt tass) :D

Nu är det nästa, men bara nästan, så jag vill stanna hemma från semestern så man fick åka och pussa på honom flera ggr innan han kommer hem till oss. Men jag lär hinna sen :love:

Välkommen till familjen lilla Doby
pic_51dbf2c49606ee34a4b27314.jpg

Kl

Imorgon ska vi åka och hälsa på min nya stjärna för första gången, en jaktcockerkille som är fyra veckor imorgon :love:

Min valp överlistade mig :o Han når inte upp till bänken i köket men hmm om man använder barnens pall och står på bakbenen på då når man maten :D Han var nöjd matte mindre nöjd :p

Underbara valp-bilder! Var äntligen och hämtade min Norfolkterrier-kille igår, första dagen tillsammans idag. :love:

(Dum fråga kanske från en nybörjade på forumet, hur länkar ni in era bilder?)

Vad roligt! Hon ser ut att bli en riktig snygging :d

Min lilla hulligan är nu 12 veckor. Och öronen är obeskrivliga :love:

581660_10201577307894093_1817263376_n.jpg

971139_10201577307774090_1674352931_n.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka