Sv: Valp 2013

KL

Buster blev ju trots allt 12 veckor idag så någon bild fick ju fixas. Svårt dock att få den rackaren på bild om han inte sover.... Han är som en duracellkanin fylld med bus :D

Börjar bli långbent

IMG_1089_zpsac080101.jpg

Kan jag äta mobilen hmm kanske sitter still ut i fall att ;)

IMG_1086_zpsdd6b17e9.jpg

Ska jag vara still för att du ska fota hmm näe :P

IMG_1077_zpsca6a3993.jpg

Och min valps mamma hade ni med er också... nyparad och förhoppningsvis dräktig :love:
Kände igen din valp direkt från E:s bilder på facebook :)
Den ser helt ljuvlig ut!

Japp, tre bra parningar och förhoppningsvis är hon dräktig, bara att hålla tummarna!

Han är ljuvlig och lite galen, precis som de ska vara. En underbar egenskap är att han är morgontrött, han sover snällt hela natten, i morse kissade jag honom vid halv sex, sen sov han vidare till halv tio! :eek: :D

Hungrig som en svulten varg är han också. :d

Japp, tre bra parningar och förhoppningsvis är hon dräktig, bara att hålla tummarna!

Gissa om jag håller! Och tårna också. Minst två hanar måste det bli i kullen om det ska bli en till oss, så jag hoppas på stor fin kull och bra könsfördelning.

Han är ljuvlig och lite galen, precis som de ska vara. En underbar egenskap är att han är morgontrött, han sover snällt hela natten, i morse kissade jag honom vid halv sex, sen sov han vidare till halv tio! :eek: :D

Hungrig som en svulten varg är han också. :d

Vad är det för härstamning på honom? Fint med teckningen också! Vore roligt att få se honom live men jag såg på din blogg att ni är på väg att flytta, så det kanske inte hinns med. Men härligt att ni hittat ert drömställe!

Gissa om jag håller! Och tårna också. Minst två hanar måste det bli i kullen om det ska bli en till oss, så jag hoppas på stor fin kull och bra könsfördelning.

Då får vi hoppas på det! :)

Vad är det för härstamning på honom? Fint med teckningen också! Vore roligt att få se honom live men jag såg på din blogg att ni är på väg att flytta, så det kanske inte hinns med. Men härligt att ni hittat ert drömställe!

Pappa är Flash Gordon de la Noé d'Orient, en trevlig och snygg hane, som är extra intressant pga sin härstamning, hans pappa dog 1996 men ägarna sparade sperma efter honom och Gordon (och hans två syskon) är nu resultatet.

Mamma är Carapace de Tortue Argentée du Monts des Croisettes, en jättetrevlig harlekintik som är halvsyster till mina två yngsta (samma pappa, Uarrior de la Noé du Jardin).

Vi flyttar inte än på ca. 2 månader, vi kan säkert ordna så att du får träffa honom. :)

Gud så sööt!
Vill att min blivande stjärna också ska vara född och snart hämtfärdig. Vill ha valp nuuu!! :)

*kl*

Bazinga (ailu) har numera börjat sticka såfort han är lös på gården så nu är en lina införskaffad och fastsatt i bropelaren. >-< odåga!

Utställningspremiär är fortfarande planerad till den 23:e och nu har äntligen båda kulorna kommit ner.
Dock har inte pälsen vuxit ut riktigt på skadebenet men vi får väl se.
Skulle behövt en ringträning innan känner jag :D

Va gulligt. :D

KL*
Sam är en riktig pärla, han lyder och följer och är alltid positiv. Han har blivit lite bortprioriterad denna vecka, lämnats hemma mycket och inte fått så mycket uppmärksamhet, men han bara finner sig. Däremot misstänker jag att han blir en väldigt liten hund. :o 16kg nu vid snart 6 månader och kortbent. Hur mycket mer växer dom på höjden efter 6 månader?

Det händer MASSOR från 6 mån till vuxen. Fridolf vägde 20 kg vid 6 månaders ålder, idag(snart två år) väger han 24-25 kg.

Fridolf 6-7 månader:
562481_10150831259488666_986869512_n.jpg

374037_10150728683028666_957705764_n.jpg

Fridolf 20 månader:
969477_10151581047973666_1616711242_n.jpg

7475_10151610354318666_2076508127_n.jpg

998666_10151632893818666_132693156_n.jpg

Senast ändrad:

Åh va söt!! En weim måste det ju vara i han?

Jag har varit och hämtat hem Mystik :) Hon är helt underbar!! Hon har allt som jag önskat och lite till :)
sommar13-219.jpg

sommar13-061.jpg

Sista bilden var ju härlig :)

KL
Här går det suveränt bra med nya valpen och "gamla valpen". Det märks att lejonet bara är 11 mån för hon är väldigt valpig emellanåt haha men jättesnäll med lilla hunden som är rumsren och sover hela nätterna. Hon kan säga ifrån när hon tycker att stora hunden är för jobbig och annars är hon som en svans efter henne. Himla kul :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka