Sv: Valp 2013

994271_10151492497988030_717587172_n.jpg

Hahaha! Rusas (? mittenhunden) min är ju helt fantastisk! Skulle vilja klippa ur bara henne ur den bilden och klistra in i andra roliga sammanhang! Så himla underbar!

Vilken rolig kombo! Ser fram emot att möta er på banorna om ett par år;)

(pappa Rom kommer till "min" besättning i början på Juli och tävlar, ska bli kul att se honom!)

Haha! Om ganska många år skulle jag tro ;) Vallning verkar svårt och jag har mycket att lära :)
Ja jag gillar kombinationen, "mina" två linjer som jag tittat mest på får jag i samma hund :)
När och vart är tävlingen? Måste ju komma och kika om pappa Rom ska vara där :)

Har varit och pussat på min bebis idag igen och jag är galet kär i henne! Underbar liten valp!

Tack allesammans :)

Han heter Ulrik. Eller Ulrik-Under i stamtavlan. När uppfödaren lät mig välja namn själv till en valp ur U kullen kan jag erkänna att det spårade lite :D:p

Igår fick han träffa en jämngammal Jr-valp. :love:

1001160_10201426960095492_985039271_n.jpg

379625_10201426960495502_1950694740_n.jpg

(Tycker mig ana att han blir en ståtlig man)

*kl*
Vår lille vachtelligist har hunnit bli 6 månader. Var har den tiden tagit vägen?!?

Huliganen (kärt barn har många namn...) har avklarat valpkurs och visar stort intresse för jakt - och det är ju bra med tanke på att det är jakthund han ska bli;) Det här är nog hunden som är född ensamhetstränad. Jag ser hur övriga kompisar sliter med den träningen. Vi har inte behövt lägga många minuter på det, utan han har redan från start varit helt obrydd över att vara själv. Igår var han själv 4 timmar för första gången och via kameran såg jag hur han helt lugnt lekte och sov på egen hand. Skönt!

Hittills har han haft en tydlig on/off-knapp för lek. Enkel att få igång och lika enkel att lugna ner. Sista dagarna har han visat en mer speedad attityd hela tiden och inte riktigt lyckats komma till ro. Jag tycker även att han har varit mer 'på' mot min äldre hanhund. Kan det vara nåt tecken på könsmognad eller är det ytterligare en fas i ett valpliv med kanske gränstestning som man ska igenom?

Jag behöver hjälp med en valprellaterad fråga!

Den här blanketten om ägaranmälan som ska in till skk (djurid.se). Vågar man posta den som den är? Det står att man ska göra det och den är ju redan klar med frimärke och adress. Men jag blir lite larvigt nojjig över att någon ska sno våra uppgifter på blanketten.:nailbiting::p

Hahaha! Rusas (? mittenhunden) min är ju helt fantastisk! Skulle vilja klippa ur bara henne ur den bilden och klistra in i andra roliga sammanhang! Så himla underbar!

hahaha. Visst är den! Det där är verkligen Rusas personlighet fångad på bild. :D
Annars har hon ärvt världens sorgsnaste ögon av sin mamma, så när man ser henne såhär är det svårt att föreställa sig vilket litet monster hon är.

1013395_10151489429788030_1474489567_n.jpg

Igår ringde min sambo och var sååå leds på henne. Då hade hon smitit typ 300 meter för att hon spanat in en människa med sin supersyn som hon bara var tvungen att springa och hälsa på. Hon är självständig, orädd och alldeles för jävla översocial. :o

Nu när hon är liten och söt må det väl vara. Men det där är fasen inte bra, föreställ er känslan för den som ser en kamphund komma springandes genom skogen i full fart. :crazy:

Visst springer tiden, min lilla skit är redan 6½ månad men känns typ som igår jag hämtade henne nästan och ibland känns det fortfarande overkligt att hon verkligen är min! :p

Nu har "vår" tik valpat!! :banana: 2 hanar och 5 tikar blev det! :love: Är helt hyper, förstår inte hur jag ska hitta sömnen ikväll! :p

Fick några bilder av uppfödaren :love: Ca ett halvt dygn gamla på bilderna!

Ni som är duktiga på färger - tror ni det finns någon sobel i syskonskaran eller är alla röda? Kan man ens se sånt när dom är såhär små? :)

Nu när hon är liten och söt må det väl vara. Men det där är fasen inte bra, föreställ er känslan för den som ser en kamphund komma springandes genom skogen i full fart. :crazy:

Men fy..det skulle jag inte vilja vara med om..blev nog så skakig när en ilsken Border Collie kom springandes i full kareta mot mig och min Leonberger häromveckan.

Oj vilka sötisar. Va trevlig mamman såg ut! :)

KL*

Igår var det midsommarfirande vid sjön och vi lämnade gammelhunden hemma men Sam var med. Vid ett tillfälle lämnade vi honom själv på filten medan vi stod i kö till fiskdammen med barnen precis framför. Vi stod jättenära, men han såg oss inte för det stod folk i mellan. Han låg så snällt på filten och väntade. Men när jag tittar bort till honom efter att ha släppt honom med blicken för att titta efter en bekant, ser jag en tjej som stått en bit ifrån nu låter sin hund hälsa på honom. Jag har aldrig varit med om maken till ohyffs, skyndade genast dit för min valp inte får hälsa utan tillåtelse. Hon pratade glatt på och verkade inte fatta att man inte släpper fram sin hund till främmande hundar utan ägare hur som helst. Och så la hon sen till: "Jag trodde att min hund skulle ge sig på din direkt, för han är så knäpp mot hundar".... :banghead:

Jag vet att det är mitt fel, lämnar man hunden så får man skylla sig själv. Men jag trodde inte att det kunde hända så fort, och vem gör så?? Nu förstår jag hur folk i stan har det, sommargästerna är här. :meh:

I övrigt var det en bra dag. Han fick bada i sjön för första gången och gå på flytbryggorna. Det var vingligt tyckte han för det var ganska mycket vågor. Men han gick på. :)

Senast ändrad:

Kl

Ska hämta min valp på tisdag :D och köpa en hundbur till min V70 på måndag, men hur förankrar man den? Det är en halvbur, vill fortfarande kunna ha annat i bagaget vid behov + att en liten Jack russel behöver kanske inte en jättebur :p ska man lägga ngt i buren? Typ en filt eller ngt, min första egna hund, kanske märks :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka