Sv: Valp 2013

Nu är hon iofs inte ilsken utan svansen viftar så att man är rädd att den ska gå av för att hon är så glad i folk och hundar. Men sånt kan ju inte folk som inte är van vid hundar se. :D

Enklast är om du spänner fast buren i bilens lastringar som sitter i golvet på bagageutrymmet. Sätt med ett starkt spännband eller liknande så är det enkelt att ta bort. En tjock filt ska hunden så klart ha i buren! Ett fårskinn eller liknande är lättast att hålla rent, bara att skaka ur och vädra vid behov.

Nu är hon iofs inte ilsken utan svansen viftar så att man är rädd att den ska gå av för att hon är så glad i folk och hundar. Men sånt kan ju inte folk som inte är van vid hundar se. :D

nej det är sant, stor skillnad :) Det gjorde inte hunden som kom fram till oss.. Fast där var det hussen som var knäpp som gjorde mig mer arg än det faktum att hunden kom gjorde. Men det är en annan historia :D

*KL*
... smyger in och viskar: löpet har börjat, om några dagar hoppas jag få veta att kärlek har uppstått... håll alla tummar nu!

Åhh va spännande! Vet precis hur du känner dej, var i din situation för ungefär en månad sedan!
Håller alla tummar!

Kl
Två dagar kvar till dotterns tibbe kommer. Spännande. Jag har ju inte träffat henne själv utan bara sett bilder från när hon och mormor varit där. Mamma köper kullsystern men det kanske jag redan berättat :)

945008_387825744652429_1844077909_n.jpg

Nöjdaste dottern. Jag och soffan blev nerkissad det första vi blev.. Men vi välkomnar Kiara till familjen :)

Fick några nya bilder på valparna, på bilden fem dagar gamla. :love: Tyvärr dog en av tikarna, så nu är det 6 valpar kvar. Det blir troligtvis en hane för vår del om allt går som det ska, blev bestämt igår. Är helt valpsjuk, och shoppar hundsaker som en galning! :angel: Så vår hund-to-be har redan en ganska bra startuppsättning med leksaker, bäddar, halsband, koppel och Hurtta-kläder haha. Mannen tycker jag är galen.

Hur söt som helst!

Men liten..jisses :D och hon har skällt hela natten vid minsta ljud. Leonbergern tycker hon inte om utan "skrikskäller" bara hon visar sig men kom på att hon ju kommer åt överallt där den stora saken inte kommer åt, mycket praktiskt :p Men på promenader är de såta vänner iaf.

*kl*

Förbanade kräkmedel till byracka!
Vi har varit till staden och shoppat idag! Han har uppfört sig sååå bra, snällt lagt sig och väntat med mig eller husse medan den andre varit inne i en affär. Sett duvor, andra hundar, skateboards, cyklar, moppar osv. Varit sååå fin!

För en timme sen >_< skulle ut o kvällskissa. Han är lös som vanligt på gården och vi leker lite, så går han runt huset till framsidan, jag går runt andra vägen och kallar på honom. Då tittar han på mig och vänder sedan helt om och sticker >_< springer in hämtar godis och börjar locka.
Icke sa nicke, jag gick upp till brevlådan (100m) och tänker att om jag hämtar posten och han får sitt reklamblad kanske han följer med.
Icke. Han stack över grannens gård och upp till nästa granne (200m till) och deras hundgård. Där får jag tag i honom.
Börjar släpa hem honom i nackskinnet för hade inte fått med mig kopplet, tappar honom, han sticker all världens väg åt ett helt annat håll.
"Skit i det då hundjävel" (pedagogisk som jag är) och började gå hem.

Fräser åt sambon att då får han fan stanna ute. Då kommer han gåendes så snällt. Men skulle INTE in.
Satte honom i löplinan och gjorde inkallningsövningar, nu ligger han utslagen i hallen och jag kokar.

Trots i samband med att han började lyfta på benet när han kissar. Jag inser vilken rolig tid jag har framför mig >_< ge mig styrka.
Älskade jävla kräkmedel

Och nu började han tugga på eluttaget... wtf!?

Senast ändrad:

Haha! Det är roligt med valpar ;)

Min lilla klump har varit och besiktigas idag :) Hon är 8v idag och väger 6kg!!! Jisses va stora dom är! Nu ska jag bara ta mig igenom en jobbhelg innan det är dags att hämta hem klumpen på tisdag :)

hahahaha. Åh gud, jag skrattar för att jag känner igen mig. Rusa har också kommit på hur tråkigt det är att gå in och trots att hon varit ute i flera timmar försöker hon undvika att komma in i alla fall. Står bara på gården med fan i blick och tittar på mig.

I början av veckan fick jag dessutom skämmas. Vi var ute på Seskarö på våra kusiners stuga och tog båten ut till en jättefin strand. På stranden huserade redan en annan familj som också hade hund men vi pratade med dom och beslutade oss att låta alla hundar vara lösa och leka. Så långt allt lugnt. Jag förvarnade dom om min ganska översociala valp men "det gör iiiiingenting, hon är ju så sööööööt".
Pyttsan. Slutade med att Rusa springer och hånglar upp deras son å det grövsta. Han hade nog sand och hundtunga i ansiktets alla öppningar innan jag fick tag på henne och kunde släpa henne därifrån.
Tack och lov skrattade dom bara, men jag skämdes. Den där överdimensionerade kärleken till andra människor är fan jobbig ibland.

*kl*

Ska eventuellt titta på valp nästa vecka, har inte ens sagt något till sambon än :nailbiting::D

Dottern och jag ska (om det blir något) ha "delad" vårdnad

Vet inte, vågar man skriva ut rasen? I alla fall en aussidoodle är det vi ska kolla på
Menar, jag gillar aussin och älskar pudlar, borde ju bli helt perfekt :p

KL

Har precis kommit hem från Frankrike med nyaste tillskottet till flocken:

1013899_10151521279144537_410606108_n.jpg

En helt underbar liten krabat, jag är redan totalt förälskad i honom. :love:

Hur cool som helst, att få ny matte, bo på hotell, åka bil och färja, hälsa på tullpersonal etc etc har inte bekommit honom det minsta.

Gud så fin älskar färgerna.

KL

JAG har varit dålig i 1,5 vecka nu legat på sjukhus för magen igen, toppen med en valp som blir 12 veckor idag.... Jag börjar nu bli piggare och kan äta så snart e jag som vanligt igen, men min lille valp hihi har tyckt det varit kul att terrorisera under tiden :p JU piggare matte blir desto lugnare blir Buster. Han är ett otroligt matvrak allt rinner bara igenom honom han får nu 7 dl torrfoder väger 7 kg och är alltid hungrig. Mat är det bästa som finns :D

Lite godis till träningen och han gör allt :D Han är underbart go brukar komma och trycka huvudet emot halsen och bara njuta. Så nu blir det nya tag här. Blir valpträffar här snart också som jag ser framemot.

I början av veckan fick jag dessutom skämmas. Vi var ute på Seskarö på våra kusiners stuga och tog båten ut till en jättefin strand. På stranden huserade redan en annan familj som också hade hund men vi pratade med dom och beslutade oss att låta alla hundar vara lösa och leka. Så långt allt lugnt. Jag förvarnade dom om min ganska översociala valp men "det gör iiiiingenting, hon är ju så sööööööt".
Pyttsan. Slutade med att Rusa springer och hånglar upp deras son å det grövsta. Han hade nog sand och hundtunga i ansiktets alla öppningar innan jag fick tag på henne och kunde släpa henne därifrån.
Tack och lov skrattade dom bara, men jag skämdes. Den där överdimensionerade kärleken till andra människor är fan jobbig ibland.

Haha det kunde lika gärna ha varit min hund när han var valp. Tack och lov är han lite vettigare nu men ska man hälsa på någon så ska det göras rejält = tvätt av alla ansiktsöppningar som finns helst :o

Skönt iaf att läsa att det finns fler hundar som min :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka