Sv: Valp 2012

Kl

Igår 17:11 somnade min finaste Love in.
Det gick så lugnt å fint till, han åt köttbullar in i det sista.

Dagen i dag har kännas så konstig, så tomt.
Ingen som hoppar på dörren å ska ut, ingen som flämtat å gnäller.
Allting är bara.... Tyst å tomt. :(

Ute å gick med Buffa förut, känns helt tokigt att bara ha 1 hund.
Helt tokigt. Ja, livet går sakta vidare....

Världens finaste Love. Mattis barndomskamrat.
488085_10151254713057343_1470716819_n.jpg

På bilden är Love tre månader.

KL

Är just nu så himla ledsen, var ute med hunden gåendes i halsband som inte fungerar lika bra att gå fint i som selet. Mötte en i grannhuset som har en liten terrier och när de nosat lite på varandra fick min hund litet lyckligt utspel och ville busa och studsade runt. Försökte få henne att sätta sig ned men hon lyssnade liksom inte utan 6 mån valpen visade verkligen massa valpfasoner och tanten blev upprörd och sa att hon var ouppfostrad och att man inte får bete sig sådär och tågade iväg med sin hund. :( försökte säga att hon ändå är lugnare nu men då sa hon bara igen att sådär får inte hundar göra. :( annars har det fungerat så bra vid möten sista dagarna med klicker och kommunikation. :(

Men käre värld. Inget att bli upprörd över sura tanter. Här fås det fnattryck trots att våra INTE får hälsa på främmande vovvar. Inte är dom ouppfostrade för det. Bara ovana vid hundmöten - och då får man öva vidare.

ja jag försökte säga det men det gick inte hem utan hon sa bara att sådant är oacceptabelt och snörpte på munnen. Tack Luff, du är alltid så bra på att få mig att bli positiv när jag känner att jag tagit mig vatten över huvud med denna hund :)

Äsch då, ignorera tanten.
Här finns en glad unglabbe som vill hälsa på allt och alla emellanåt, trots att han aldrig fått det. Det tillhör liksom unghundsperioden på vissa, bara att träna vidare.

Här är vi glada över småsegrar. Två gånger på raken har bägge doggisarna valt att stanna hos oss istället för att springa efter grannens bil - dom kör över vår tomt för att komma till sitt hus. Förr har dom hängt på några hundra meter trots korvlockning och avledning. Tur grannen är försiktig.

Usch vad tråkigt, ni som redan haft så mycket otur och nu det värsta av allt :cry:

Kl.

SKK verkar inte ha så mycket att göra just nu. I Måndags var vi hos veterinären för röntgen av höfter och armbågar. 2-3 veckor skulle det ta innan resultaten kom fick jag veta. I onsdags hade brevet med resultatet kommit. Hd A och Ed 0 :) En sak mindre att oroa sig för nu.

Nu kan jag oroa mig desto mer för MH och tävlingsdebut som vi förhoppningsvis ska klara av senare i vår istället :angel:

Grattis. Jag nojjar för våra HD prov (inte för att jag tror det kommer att vara dåligt men man vet aldrig) och dom är ännu lååångt bort i tiden. Våra fyller ett år imorgon så vi ska väl försöka fota lite snyggare kort i helgen.

Grattis på födelsedagen :) och vad duktig dom är som stannade kvar i stället för att rejsa efter bilen :D små segrar är bra!

Härligt!! :) Det är lite svårt det där med att alltid alltid vara försiktig med höfter etc.. Jag orkar inte bära min tjej längre som väger 38 kg nu och ibland måste man ju gå i trappor etc.

KL

Ska precis iväg på två timmars teori på valpkursen. Lite spännande att få höra vad de ska gå igenom. Fika ska man få oxå! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 145
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 270
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 674
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka