Sv: Valp 2012

Nejmen herre jesus vilken ljuvlig! Han ser ut som en hund från rymden. Och vilka ögon :love:

KL

Det var ju väldigt länge sedan jag visade Sickan. Hon är hela 17 veckor gammal, och alldeles underbar! Tokbusig, smart som bara den, lättlärd och väldigt, väldigt söt. :p Charmar skorna av alla hon träffar, såklart. Har börjat apportera lite smått, hon har väl inte fattat grejen helt och håller men är på god väg! det är synd att det är så kallt nu (även om jag älskar vintern), fröken tycker det är lite kyligt, så det går inte att vara ute så mycket som jag skulle vilja...

734161_10151244479925765_1470030273_n.jpg
:love:

Gulligt :)

kl
Jag funderar på om min lilla fröken svajöra håller på att resa svajörat... Vi får väl se, det svänger runt en del för tillfället men är hyfsat liggande fortfarande.

Här gör vi framsteg på alla möjliga håll för tillfället. Hon börjar få en ganska stabil vardagslydnad, gör framsteg i klickerträningen och får allt lättare att snabbt varva ner. Miljötränar gör vi också men hon reagerar inte på nåt. Igår var vi på ridhusträning i agility, hon låg och tittade lite på hundar och kampade sen för fullt med mig.
Rumsrenheten tror jag hon har förstått att man kissar ute och ibland säger hon till, men det blir en del olyckor fortfarande. Hon har väl inte lärt sig att hålla sig än.
Ensamhetsträningen går bra och hon börjar bli bättre på att ta det lugnt när hon är utstängd bakom galler osv, men det är visst svårare än att vara själv :p

Kl

Året har inte börjat bra för lilla Love inte.
Den 8 januari fick Love och min andra hund Jaffa i sig glykol och drabbades av glykolförgiftning.

Lilla Jaffa somnade in den 9 Januari efter akut njursvikt, Love kämpade på.
Den 11 Januari fick jag hämta hem Love då hans njurar var okej och likaså andra organen....inte bra men okej värden.

Sen har det varit massa passande, vila och försöka få i honom en massa extra vätska för att inte njurarna ska behöva jobba hårt.
Idag har vi varit där igen för provtagning på njurfunktionen, så nu väntar vi å svar på hur det var med dom....

Men har varit ett jäkla skitår, å det har bara börjat!

Ja, love love love....så som han håller på kommer han ju inte blå långlivad.
Först va han ju sjuk när jag fick hem honom, zinkbrist, vilket tog några månader innan de kom fram till det. Han såg ut som fan själv.

Sen skadade han korsbandet i ett bakben för några månader sedan och nu detta.....å hunden är bara 10 månader gammal. :crazy:

Nu får de vara nog tycker jag! :cool:

DSC_9155-001.JPG

Yoda växer så det knakar, funderar om han har tänkt bli i storlek grand danois snart, och har idag fått sin första lilla mjukstart på att gå på promenad inne i stan, vi bor nu i ett samhälle utanför men flyttar snart in till stan om än inte särskilt centralt! Enligt Yoda så var det skitkul och han har typ aldrig varit så pigg på att gå som idag, var tydligen kul att få se allt nytt!

Kl

Året har inte börjat bra för lilla Love inte.
Den 8 januari fick Love och min andra hund Jaffa i sig glykol och drabbades av glykolförgiftning.

Lilla Jaffa somnade in den 9 Januari efter akut njursvikt, Love kämpade på.
Den 11 Januari fick jag hämta hem Love då hans njurar var okej och likaså andra organen....inte bra men okej värden.

Sen har det varit massa passande, vila och försöka få i honom en massa extra vätska för att inte njurarna ska behöva jobba hårt.
Idag har vi varit där igen för provtagning på njurfunktionen, så nu väntar vi å svar på hur det var med dom....

Men har varit ett jäkla skitår, å det har bara börjat!

Ja, love love love....så som han håller på kommer han ju inte blå långlivad.
Först va han ju sjuk när jag fick hem honom, zinkbrist, vilket tog några månader innan de kom fram till det. Han såg ut som fan själv.

Sen skadade han korsbandet i ett bakben för några månader sedan och nu detta.....å hunden är bara 10 månader gammal. :crazy:

Nu får de vara nog tycker jag! :cool:

Men fy vad hemskt :( Beklagar verkligen att du miste Jaffa :( Håller tummarna att Love repar sig snabbt och du/ni har verkligen haft er beskärda del nu! Många kramar

KL

Måste bara berätta, jag har nu blivit godkänd som lokalombud för leonbergerföreningen här i länet :) Himla kul! Har så mycket olika idéer om vad vi ska göra, var vi ska träffas osv osv osv :D

Vad roligt!

Oj, vad det är längesen jag skrev här.. ;D
Aska är nu 5½ månad gammal :) Är lättlärd, går kanon på valpkursen (sista gången på söndag), ÄLSKAR att spåra (som matte inte var så intresserad av), börjar nog bli något trotsig... Är expert på att tugga i sönder papper, skohorn och tugga på katten är också gott.. ;D
Hon är nu 50 cm hög, 55 lång och väger 17 kg :)

Matte, gör något! Sitt inte bara där :(
150900_10151451046087193_1388907515_n.jpg

Hennes första julklapp :)
6641_10151425493212193_1144769159_n.jpg

Tagen för 5 veckor sen :)
154706_10151391624867193_1388361550_n.jpg

Min dam har nu hunnit bli 7 månader gammal och är från tid till annan ganska mogen, men så får hon ibland sina ryck när hon bara vill leka och inte kommer ihåg nånting:grin: Trotts att jag har varit väldigt mycket sjuk och idag är även sambon sjuk så känns det som att det går framåt med träningen iaf och i februari börjar kursen i vardagslydnad.

20121223_125906.jpg

Skidåkning kring jul

20130102_215448.jpg

DSC_0064_zpsbf0638f1.jpg

Far och dotter

IMG_20130112_150713.jpg

Med systeryster

DSC_0198_zps0d74aba1.jpg

20130114_105743.jpg

En varm vetekudde i sängen är bland det bästa som finns ibland:love:

Herregoossingen så söt :love:
Nån gång ska jag ha en labbe, de bara är så :)

Kl

Idag ska Love till Blå stjärnan igen :(
Han mår Inge bra alls, skär i hjärtat att se honom.
Vissa dagar är han som vanlig, andra dagar har han ett helvete då han är vinglig, trött, rädd och orolig.
Hoppas vi får några bra svar hos veterinären dag annars låter jag love vandra vidare, att se honom så här gör ont i hjärta å själ :(

Åh jag lider verkligen med dig, stackars Love :( Vad det måste vara jobbigt att se honom de jobbigare dagarna. Skickar en varm kram!!

Hoppas din Love blir bra! Ni har råkat ut för precis det som iaf jag går och oroar mig för hela vintern. Extra tungt för dig med tanke på din andra hund också:(

6-mc3a5n.jpg

Kommer in och hälsar glatt på alla. Hunden har nu fyllt 6 mån. Jisses min stora tjej. Hur har ni det allihopa??

Vi har idag varit på byn och miljötränat. Dom är riktiga hillbillyhundar som ser främmat som det mest spännande i världen. En timmes promenad i samhället med bilar överallt, andra hundar, springande människor och cyklister och dom blev trötta.
Igår spårade vi några hundra meter, Fiffi med högsta växel i sitt spår - min mössa flög av i farten- tog ett tag att hitta den. Humla strosar och nosar i makligt tempo.

Vår unglabbe har blivit 10 månader. Vart tog tiden vägen :eek:??
Bara två månader kvar så fyller han 1 år....

Just nu är han rätt dryg, nonchalant och fylld av "ska bara"...jag och husse jobbar på för fullt för att få tillbaka honom till den där mysiga grabben som lyssnade och lydde. Ok, han är fortfarande mysig, men aningen jobbig ute.
Men vi kämpar på, så ska det nog fixa sig.

Annars blir det väl blocket....pga allergi :angel: (obs, ironi)

Vår labbe är lika gammal och är i princip likadan just nu så vet vad du går igenom:D
Vissa dagar får man nästan lust att ge bort honom till första bästa stackars människa man möter på promenaden :devil:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 270
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 746
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 821

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka