Sv: Valp 2012
KL.
Kiro har blivit 11 månader nu så snart är han ingen valp längre. Nu är han en riktig tonåring med ett stort intresse på diverse kissfläckar och stundtals lätt selektiv hörsel men hittar ändå inte på något dumt. Vi fick ett litet bakslag i träningen då han fick för sig att jag var arg på honom när jag försökte sätta kommandot "ner" på skifte från stående till ligg inför fjärrdirigeringen och han trodde väl att jag sa "nej". Det märks att det händer mycket i huvudet så vi har inte tränat så mycket de senaste veckorna.
Kio fick posera som tomte på julafton (något skeptisk):
Hålla i smällkaramellen var lätt som en plätt:
Vad tycker era valpar/unghundar om fyrverkerier? Antar att jag inte är den enda som bor i ett område där det redan smälls redan nu.
Kiro tycker att de är lite obehagliga men verkar inte rädd utan vänder sig om och tittar efter ljudet och fortsätter sedan med det han gjorde innan. Dock blev han lite rädd när de smällde en precis utanför fönstret igår när vi var inne
. Ute senare samma kväll brydde han sig dock inte mer än innan tack och lov.
Jag tror det är ett gäng med tonårskillar som springer runt och smäller ett par smällare/raketer på olika ställen i hela området varje kväll. De verkar göra det för att göra folk arga för de rusar iväg så fort de ser någon. Jag undviker att gå med Kiro mellan husen när det är mörkt för om man råkar vara i närheten så låter det jävligt högt så att jag blir rädd när ljudet studsar mellan husen. Vilket vi tyvärr har råkar ut för några gånger, första gången redan i slutat av november/början av december
Igår hade jag bra lust att slå ner någon av idioterna, inta bara riskerar det att skrämma djur och människor de riskerar även att sätta eld på husen men tanke på hur nära de är ibland.