Sv: Valp 2012

KL

Vår labbepojke, numera snart 9 månader, var rumsren i stort sett när vi hämtade honom. Ja redan hos uppfödaren när vi hälsade på vid 6 veckors ålder. Tror det skett 4-5 olyckor inne varav åtminstone två eller tom tre är pga mig och sambon (inte snabba nog fast vi sett vad som komma skulle).

Han är för övrigt en riktig ungslyngel numera. Hör väldigt dåligt, ja mest det han vill höra. Har börjat försöka jucka mot kuddar och storasyster lagotton (fast då blir matte såååå arg!). Jag har hotat med kastrering även fastän vi sagt att om han blir bra i framtiden ska han användas i avel.
Jaja, bara för matte att lära sig tålamod. Och vara tacksam att det finns kurser i vardagslydnad :D

kl
Alltså, inklickning... Eller rättare sagt, lära hunden vad shaping går ut på. Finns det nåt sötare?
100 saker med en låda och hon tänker så det knakar. Och är jätteduktig. Och kampar som sjutton. Och när kamp är det roligaste som finns, måste man ju tillbaka till matte med leksaken direkt, nästan jämt. Ingen av det är jag bortskämd med! Och så har hon lätt att slappna av direkt efteråt.

Eh, ja... Jag är lite kär i min valp. :love:

äntligen har jag sent omsider införskaffat mig en klicker idag, så nu ska här klickas :D googlar och läser och googlar igen. Jag hoppas vi lyckas få lite teamwork nu

Här har allt gått som på räls känns det som. Vi har haft ett bakslag med rumsrenheten i samband med en uvi och sedan kom hon in i spökåldern och blev lite roligare ett tag än tidigare. Nu har vi fått börja med hundvakt på dagarna och det fungerar bra, men förhoppningsvis är deras ändå bara tillfälligt.

Sen snön kom har vi fått en hund som älskar att klättra i alla drivor även fast de är högre än husen och hon har börjat spåra ännu mera. Hon har alltid gillat att spåra, men nu måste Jaffa nog verkligen ta tag i det och gå en kurs med henne. Fungerar det att lära dem spåra på vintern när det är massa snö föresten? Jag hade helst börjat när det var barmark, men var lite för sjuk då.

Bilden här under är från några veckor sedan när hon precis har fått ett nytt täcke.

20121212_214441.jpg

KL

Roar mig med att kolla Blocket när jag inte har ngt annat att göra just nu. Hittade flera annonser med leonbergerkorsningar.. Jag skulle aldrig vilja ha en sådan korsning..

Idag trampade jag på ngt hårt på golvet och skrek nästan till, gjorde tokont. Kollade och minsann.. Det var en liten hundbebistand :D Stolt matte :D nästan så tandféen måste komma i natt :D

så sött med täcket :) vad kul att märka att de gillar någonting så där mycket, jag hoppas att jag kommer att märka att älsa har talang för ngt. Jag har råkat förstöra klickern så man måste hålla i med båda händerna för att den ska klicka *suck* tog inte många timmar :( måste iväg och köpa en ny! För visst hajjade hon direkt det där med att klicka = godis.

Jag har ju sagt att valpen kanske är lite sen att tappa sina tänder, nu sprutar det ut tänder ur munnen på henne. Senaste två dagarna hittar jag tänder överallt och det gör jätteont att kliva på dom!

Min var tidig och ett tag fattades det 8 framtänder samtidigt, såg lite kul ut:D sedan tog hon en liten paus, men strax innan hon blev ett halvår hade hon tappat alla.

Idag har vi åkt skidor, har sådan tur att vi får ha hund i elljusspåret hos mina föräldrar. Så hon har sprungit lös och haft riktigt kul. Vågade dock inte åka mer än ett varv eftersom hon ändå bara är valp, ska väl säga på engång att vi inte höll något tempo utan hon fick bestämma.

Åh, Bentley har precis tappat sina första tänder! Snart är han ingen liten krokodil längre men det dröjer ett tag innan inredningen är säker...

Söta Bentley :) Älsa har nu inga tänder alls på ena sidan, det märks ff a på att hon ratar maten, hon äter ingenting alls nästan stackars lilla gumman :)

KL

Idag när jag var ut och gick mötte vi två st stora stora Leonbergers :love: De var gigantiska, maffig härlig päls och ljuvliga huvuden. De var så vackra att jag nästan blev tårögd. En hane och en tik. Hanen började dock morra och skälla lite när vi möttes och de ville inte att hundarna skulle ses men jag hade kunnat göra vad som helst för att få klappa dessa..

Fiffi och Humla fick en grymtande jätteful gris som dom bägge försökt döda medelst stampningar - nu ligger dom och tittar på den lite surt.

Här går det framåt med klickerträningen. Har ärligt inte suttit så mkt som jag kanske borde men hon har nog fattat samband med klick = godis och jag har använt mig av target stick som oxå fungerar bra, jag själv tror jag inte riktigt har fattat innebörden med target stick, eller vad man kan använda det till men dottern gillar det och jag tycker det är rätt viktigt att hon får ha ngt eget med hunden. Vi tar klickerträning och utökning av denna i små steg och inväntar valpkursen med stor förväntan den 8 jan.

Nu är det inte länge kvar!
541796_10151200038878030_2009185303_n.jpg

Idag frågade uppfödaren om jag ville vara med när det är dags för födesel. Så är jag bara ledig från jobbet då så får jag vara med och se min valp födas. :love: Tiken har ju bott hos mig i några månader vid det här laget så det blir nog ingen stress för henne att ha mig närvarande. Känns verkligen som en ära! :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 178
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 875
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
867
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • När små barn är sjuka...
  • Tips på Fiskmiddagar

Hund, Katt, Andra Djur