Sv: Valp 2012

*kl*

Bilder från dagen på Älskade Love :love:

Love
DSC_0499-1.jpg

DSC_0402-1.jpg

DSC_0385-1.jpg

DSC_0383-3.jpg

DSC_0523-2.jpg

DSC_0522-1.jpg

DSC_0520-1.jpg

så fantastisk fin :love: Kan nog bli en sådan här hemma om några år :)

Tack, visst är hon :)

Ja men det tycker jag du får fundera på. En helt underbar ras som man kan göra det mesta med.
Hon är med på allt vi ska göra. Å det som är så otroligt skönt är att hon skäller inte-alls.
Hon kan låta lite när hon leker med oss/sina leksaker och en gång har hon gett ett skall mot en okänd människa som kom bakom oss i en trappuppgång och hon blev skrämd för hon såg honom inte. Å när dörrklockan ringer så tittar hon bara på en och typ säger "kan du ta det där? jag sover så skönt här". Hon ids inte ens kliva ur soffan för att kika efter :D

KL.

jag har smyg kikat i tråden länge och nu äntligen hoppar jag oxå med :)

i söndags hämtade vi hem våran andra chihuahua :D
13 veckor gammal
korthårig
vit / choklad
tik

hon är helt underbar:love: kovo våran 3åriga hanhund blev så glad när hon kom och de funkar jätte bra ihop.

hon har namnet pärlan ifrån uppfödaren men vi hade tänkt oss något annat på henne, frågan är bara villket namn.. funderar på Nellie.

det jobbiga är att hon inte syns i snön..det har hommit så mycket snö så det är ca 15cm högre än henne.. kovo älskar snön och skuttar runt glatt men lilla pärlan vill helst in igen. det blir nog bättre när vi kommit in i stan där de är plogat :laugh:

tyvärr ingen bild då datorn är nerpackad innan flytten...

Vi är just inkomna efter en härlig promenad. Det har verkligen kommit massor av snö! Valpen njuter som sjutton och far runt som en elefant över, under och överallt :D

img_0734.jpg

välkommen :)

chihuahua stod på min lista när vi kollade lämpliga raser för oss, dessvärre stod den inte med på min mans lista :P
Det var chokladtik jag spanade lite på då så det ska bli roligt att få se din sen :)

KL

Jag som skulle skaffa mig en valp först till våren/sommaren åkte och hämtade hem denna godingen i förrgår! :D

614580_10151140432116701_154937903_o.jpg

Men på riktigt, vad gör man? Låter dem tugga sönder en och hoppas det går över snart? Hur ska jag säga till henne på bästa sätt?

Det känns som att jag inte får någon kärleksfull relation till henne, när det enbart gör ont och blöder så fort jag är med henne och bara är "hård" och nejar henne hela tiden. Jag försöker berömma så mycket jag bara kan när hon inte biter, men det handlar om sekunder innan hon ger ett bett igen. Dessto mer tillsägelser, desto mer triggar hon igång och blir värre.

Sådan var vår hund också. Det som hjälpte var att man berömde henne. Alltså, allt negativt beteende berömde jag med lugn stämma och liksom överdrev åt andra hållet. När hon ville bita mig i handen så gav jag henne hela handen och nästan gick på för mycket. Alltså omvänt beteende. Jag tog över.

Hon hade tex en ovana att sno en nybytt blöja och sprang iväg med den och lyssnade givetvis inte på tillsägelser. Hon var verkligen jobbig och hon slutade inte med dumheterna innan jag började berömma henne och smickra henne. Då kom hon så stolt och visade upp sitt fynd och man kunde få den av henne.

Men innan jag fattade det?! :crazy: Jag slet som ett djur, jag blev arg, förtivlad, skrek nej och ja, det var skittrist att ha en valp. :(

När hon kom in i könsmognaden så skulle hon ständigt rida på oss, och det var min man som först började berömma även det. Han klappade henne så mycket att hon till sist blev generad och lommade iväg. Jag började sedan göra samma sak och nu rider hon inte på någon längre.. Jo, barnen eller andra hundar, när hon blir uttråkad.

kl*

Måste följa denna tråden! Hämtade nu i höst hem en liten prins från en kennel här i närheten. Pappa är champion och mamma har massa diplom och utmärkelser (inte så insatt i sånt ;))
Han är väldigt busig och tuff, går emot dom stora hundarna och ska attackera, men när dom morrar tillbaka så skriker han som ett litet barn och ska hoppa upp i knäet ;)

557942_10151099355880929_1966696885_n.jpg

528709_10151099356095929_1252795470_n.jpg

385486_10151099356700929_97168185_n.jpg

207147_10151156429490929_265850684_n.jpg

253138_10151156432455929_538649231_n.jpg

532168_10151281408745929_2131513682_n.jpg

fa402886151311e2934a123138203b9f_7.jpg

KL

Åter en morgon som man vaknar till hulkande. Min hund hulkar ofta på småtimmarna, antingen före eller efter frukost. Senaste gångerna innan frukost så inte allt kommer upp.. idag låg hon i sin fina roosa biabädd och hulkade! jag själv är ju så känslig så jag hulkar i kapp med henne när hon verkligen kräks. Har hört att hundar kan hulka när de har tomma magar och att de därför kan ha lite torrfoder liggandes som de kan äta (ungefär som kexen till gravida kvinnor :D). Problemet är att när hon har hulkat så tar det flera timmar innan hon ens ser åt frukosten, lilla gumman. Som att hon mår illa och inte vill ha ngt.

Så var min förra hund, så han hade fri tillgång på mat eftersom han bara gjorde så när han inte ätit på ett tag, oftast på morgonen. Nu går det kanske inte ha fri tillgång på mat till din valp än men när ger du kvällsmaten och frukosten? kanske går det att minska ner tiden lite emellan?

*kl*

Hur ofta ger ni andra valpen mat nu och hur gammal är hunden? är era valpar matglada?

Min är 5 månader och vill bara äta om någon sitter med henne när det ska ätas. Hon håller visserligen på att byta alla sina tänder just nu, är bara 2 huggtänder kvar nu tror jag så det kan ju vara en anledning till att hon inte vill äta själv. När hon kom så var hon så himla glad i maten.
hon är fortfarande glad i den men bara om hon har sällskap vid skålen.

hon får kvällsmålet vid 21-tiden på kvällen och sedan frukost vid 5:30. Det känns ju nästan som att hon håller på så för att magen blir tom.. Hon får mat 3 ggr/dag och hon är 18 v.

fast den tiden känns ju som att hon borde klara sig på utan mat. När lägger ni er? kanske ni kunde ge henne någon näve mat precis innan läggdags så magen får något att jobba med?

vissa är ju känsligare och min var som mest känslig i valpåldern så förhoppningsvis växer det bort.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 184
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 890
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
880
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka