Sv: Valp 2012

Hon är så fin!

Luff: Jag tänkte ta med mig Bentley på en åktur med tillhörande besök till en djuraffär när jag blir frisk från min förkylning. Han behöver dels en ny bädd(som förhoppningsvis överlever mer än 2 dagar) och så kanske en ny leksak(som förhoppningsvis överlever mer än 4 dagar). Och så är det ju bra träning att få gå in i en affär!

Jag kan se bilderna om jag väljer att öppna länken i ett annat fönster, men de syns inte här. Vet inte vad jag gjorde för fel?

Ingen aning, kan tyvärr inte hjälpa dig :(

KL

Åh vad vi har sovit i natt. Ofta eller typ varje dag vill hunden ut vid 5-tiden och kissa. Inte idag. Idag fick jag göra mig i ordning i lugn och ro och hon väntade tills efter morgonmålet, duktig tjej :D så matten behövde inte stressa idag! Dagen till ära väger hon 22 kg efter att ha stått still några veckor. Det är ju bra, hon kan ju inte gå upp för fort heller.

KL
Nu har Sickan bott hos oss i en hel vecka, och hon är verkligen ljuvlig! En riktig turbohuligan som ska tugga på varenda möbel visserligen, men alldeles ljuvlig iallafall. Hon fann sig riktigt snabbt tillrätta, redan tredje dagen kunde hon lägga sig på köksgolvet och vila medan diskning och matlagning pågick samtidigt. Hon har dessutom bara kissat inne tre gånger på en hel vecka, och säger redan till lite smått när hon behöver ut och bajsa! Det lönar sig helt klart att passa som en hök. :)

KL

Placerar gammelhunden samt valp bredvid varann för gruppfoto, men innan matte hunnit starta kameran är den lilla vesslan borta :devil: Såhär ser det ut för det mesta... ;):D
395008_10150977309613239_2129911277_n.jpg

Idag har vi ordentligt med snö och blåst här. Valpen försvinner ibland i snön, men hon är lika glad för det :)

Försöker en till gång med bilder och ser om det fungerar.
IMAG0146.jpg

SAM_1287.jpg

SAM_1311.jpg

SAM_1324.jpg

SAM_1378.jpg

SAM_1399.jpg

Nu fungerade :idea:

KL

Jag jobbar idag hela dagen och lämnade valpen hos mamma igår. Åh vad jag längtar hem efter henne nu. Hann träffa henne typ en timme igår. Ikväll ska vi ha mys i soffan :D

Japp, full fart hela tiden ute. Som tur är kan hon varva ner inne:)

Det är en liten papillon, så vi har inte riktigt kommit upp i samma storlek som din, men snart så ;-)

Haha jaa :D När jag hämtade henne var hon lika stor som grannens papillon men nu är hon betydligt högre men han är cool och vill gärna leka med bjässen ändå :D Hon växer lite för fort.. i mitt tycke :D

Ja, damen här hemma växer också för fort ;)

Idag har vi haft kalas, 23 pers i vår lägenhet, 5 "barn", 1 valp o 1 katt. Livat? Jadå ;)

Aska skötte sig bra, lite stimmig.. men fullt kontrollerbar! :). Hon fick vara o sovrummet när vi åt, men efter de var hon med oss. Hon sover nu stenhårt i sin bädd! ;). Men på slutet när hälften var kvar, då gick hon o la sig självmant i sin bädd o vilade! :). Stolt matte! :)

Och här håller valparna på att med stormsteg gå in i vuxenvärlden - Fiffi löper och Humla verkar vara på gång också.

Men hur gamla är dom då? Jag har aldrig haft en tik förut, endast hanar. Hur gamla är dom när dom börjar löpa? Jag har hört ngt vagt om 5-6 mån men stämmer det?

Mina är 8 månader och någon vecka. Det sägs att dom löper när dom kommit upp i 85 % av sin vuxenvikt.
Stora raser - som min - börjar i regel sent så mina är nog tidiga. I månader så säger man små raser 4-5 månader och uppåt, stora 8-24 månader så det varierar ordentligt.

ah tack för info :) Det hade jag faktiskt ingen aning om. Då kan jag kanske räkna med att min Leonberger börjar senare.. Att ha tik är en helt ny värld :D

Var helt säker på att min skulle börja löpa för några veckor sedan, men icke. Så vi får se, kanske tajmar hon in med julen.

Idag har dock inte varit någon rolig dag. För första gången har valpen fått köldkramp i benen och eftersom jag räknar med att det nog kan bli några dagar med -30 så blir det nog till att köpa någon form av sk. Riktigt obehagligt faktiskt, men det går iaf snabbt att massera benen om man gör det direkt när hon känner av det.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 186
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 900
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
888
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka