Sv: Valp 2012

Angående kissandet så har väl Bentley behövt gå ut kanske en gång i timmen de första veckorna men inte jämnt fördelat över dagen. När han röjer och stojar så kan han behöva kissa rätt ofta men sedan kan han vila eller sova några timmar i sträck också.

Redan från början sa han till när han var bajsnödig, nu har han börjat tala om när han vill kissa också. Totalt fem kisspölar inne på drygt tre veckor känns som väldigt bra statistik så just vad gäller rumsrenhet så känns han en väldigt enkel valp.

Min valp var likadan, man var tvungen att gå ut med ca 30 min mellanrum, hon kissade superofta. Därför det blev så mkt olyckor inne också.. kändes inte alls normalt men insåg väl att fötr min egen sinnesros skull så fick jag vackert lov acceptera och gilla läget :D men tröttsamt var det, det ska jag inte sticka under stol med. Nu är hon ju 16 v och det har hänt massor på den fronten på kort tid. Hon håller sig länge nu jmfr med då.

Imorse fick jag sovmorgon!
Sambon var ute med Aska när han gick upp, dvs 6.45.. Hon fick mat o dem busade lite. Sen släppte han in henne i sovrummet, jag sa Godnatt till henne o vi sov till kl nästan var 10! :):):)
Känns skönt, då jag ska jobba kväll, så jag är pigg o vaken ;).

*KL*

Bentley växer så det knakar. Strax efter att han kom till oss vägde han 6,9 kg, vid veckans veterinärbesök hade han gått upp till 10,2! Och igår lyckades han hoppa upp i soffan för egen maskin. :D

bentleyhelbild.jpg

Åh duktig kille :) Det går så fort!!

KL

Jag hade köpt en present till valpen häromdagen, ett rep med handtag i ena änden och en boll i andra änden (hoppas ni fattar hur jag menar) och hon tyckte den där var superkul, vi tränade/lekte igår så jag kastade och hon fattade poängen med att bära tillbaka den till mig. På kvällen när jag kom in i vardagsrummet var bollen i molekyler.. hon har bitit sönder den så det var bara små bitar kvar *suck* jo det är hennes leksak och hon får bita men jag ville ju ha den kvar mer än 2 dagar iaf. Vi har ju dock själva repet kvar...

KL

399320_10151171285780765_1704555567_n.jpg

Igår var det äntligen dags att hämta lilla tjejen, som kommer att kallas för Sickan. (Jakt)labradortik, 8 veckor. Bilden är inte den bästa, man får ju passa på när hon står still i två sekunder, men man ser ju att hon är söt iallafall :love:

Hon är från en kennel i Orsa. :) (osäker på om man får skriva namnet i tråden, så jag PM:ar) Har haft en helt underbar hanne från samma ställe förut, men han blev tragiskt nog sjuk och dog när han knappt var två år gammal.

:D

Ungefär som Bentleys nya bädd som han fick i tolvveckorspresent. Efter två dagar var det ett stort hål i botten. Idé till trettonveckorspresent: en munkorg. :angel:

munkorgar är en bra idé haha känns som jag plockar saker och skräp ur munnen på henne hela tiden :D Jag tror jag nog har missat det men finns det ngt släktskap mellan Rover och Bentley eller är de från skilda linjer? Jag är nog rätt säker på att om uppfödaren avlar på Älsas syster (de behöll en av valparna) om några år så är jag nog spekulant på ännu en valp därifrån. Men det får man ju se då..om det passar med två hundar i vardagen liksom..

Rover och Bentley är inte släkt på nära håll; först i fjärde led kan man hitta en gemensam släkting.

Bentley är ju såld med bibehållen avelsrätt så blir han en bra hund och uppfödaren har lämplig tik att para med så kommer han att gå i avel.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 193
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 910
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
892
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka