Sv: Valp 2012

Jag har inga barn men jag är lite tveksam till att släppa ut barn på egen hand med hundar, inte bara eftersom det kan vara svårt att hålla ordning på en hund utan också för att oförutsedda saker kan hända. Även den snällaste och lugnaste hund kan bli pårusad av en annan hund t ex, och då kan det uppstå en situation som barnet inte bemästrar.

Absolut, visst är det så!

Och idag strök den nya fjärren till tvboxen med, nu kan jag inte se Bonde söker fru som jag spelat in och en kinesisk väggbonad blev nerriven och naggad i kanten - sonen upptäckte dom innan dom åt upp alltihop.. Det är tur att det är världens goaste hundar. Annars hade dom fått bo i lagårn.

Åh herreminje :D Det är full fart på dom hör jag :D men det är lätt hålla sig för skratt när man är mitt upp i det..

Min har hittills nöjt sig med att sakta men säkert totaldemolera tygburen han sover i på natten. Det är inte för att han vantrivs där eller vill ut ur sin hage - då får jag veta det oavsett tid på dygnet och jag sover på en madrass bredvid. Nä, det är nog helt enkelt så att det är kul att avsätta lite tid innan man somnar åt att långsamt förvandla buren till molekyler. Tur att den var billig.

Golvlister och trästolar är också mumsiga men där har jag lyckats avleda så att ingen större skada skett.

Jag har köpt en tokdyr Bia-bädd till valpen som är toksnygg :D om hon biter sönder den gråter jag floder.. igår när jag kom hem hade hon ätit en toalettpappersrulle i molekyler så det var toapappersbitar överallt :D

KL

Igår fick jag hem medlemstidningen från Leonbergerklubben och det var en artikel och bilder om rallylydnad. Det ser ju så himla kul ut :) Kul att se så stora hundar bli så smidiga i detta :)

Vi är än så länge, befriade ifrån söndertuggna grejer! :)

Hon växer i ilfart här hemma, är 12 veckor, vägde i tisdags 11.3 kg! :)

543008_10151333172712193_761929178_n.jpg

Jag vill ut, nuuuuuuu!

319069_10151333172842193_2097074644_n.jpg

"Jag o min anka!"

Oh så söt! Visst var det en korsning?

Delvis kl. Hur går det med rumsrenhet för era telningar?

Mera kl. Angående barn och hundar så är jag högst tveksam (läs motvillig) till att släppa ut barn och hund utan vuxet sällskap. Nu har jag inte barn själv, men jag kan bara tänka mig att jag absolut inte skulle vilja tex möta ett sådant par ute i världen. Tänk om den busiga valpen/unghunden tycker att den ska hälsa, leka, jaga något skoj, kan barnet hålla emot, alt korrigera hunden?
För hundens skull behöver någon som kan hantera alla situationer som kan tänkas uppkomma vara närvarande. Tänk om det skulle uppstå en situation där mötande hund hamnar för nära barnets hund, kan barnet hantera en situation där hennes hund kanske till och med blir påhoppad? Man bör ju tänka på att barn inte alltid kan läsa av hundar, samt att de definitivt inte är riskmedvetna.
Nej, låt barnen umgås med hunden när du som förälder är med och övervakar, det är nog det bästa för alla inblandade. :)

Ja, det är hon. Golden/labbe :)

Ang. rumsrenhet..
Det har inte hänt en olycka på 3 dagar! Men visst är vi ute ofta, men det verkar som hon kan hålla sig längre nu. För nu hinner hon sniffa lite ute, innan hon sätter sig o kissar :)

Hur går de för er att lämna dem ensamma? :)

Det var det jag misstänkte att jag hade läst tidigare, annars hade jag gissat på flat. Jättefin iallafall!

Nu är det "bara" två lååååånga veckor kvar innan det är dags att hämta min nya lilla plupp, (jakt)labradortik. :bump: Så jag blir vansinnigt avundsjuk bara jag ser en söt svart valp :angel:

Det är en del som gissat på flat faktiskt :).

Åh, vad spännande! Detta är ju första valp & trots många kissrundor o lite olyckor inne ångrar jag fortfarande ingenting. Dem ger ju så mycket! :)

kl

Ih, nu får jag hoppa in i tråden igen. För idag blev tiken som jag ska köpa valp efter parad. :bump:
Fast det blir iofs en tidig 2013 valp. Men nån sån tråd finns inte. :D

Det blir en till staffordshire bullterrier. Så nu håller jag tummarna för många röda och vita små staffebarn. :love:

Vackra mamman efter att våran klassvinst i agility. :love:
304349_10151055498758030_340794433_n.jpg

Ang rumsrenhet har det hänt mycket här sista dagarna. Hon håller sig längre längre och det händer inga olyckor på nätterna längre. På dagarna händer det ungefär en gång per dag. Vilket framsteg :D

Vad skönt! Här har de aldrig hänt något på nätterna, men om man inte var snabb nog på morgonen så kom de i hallen.. Men nu är vi inne på 4: de olycksfria dagen, än så länge iaf ;)

Idag blir de besök hos veterinären för o ge sista valpsprutan! ;)

KL

Hittade just valpen i soffan sovandes såå gott :D Inte har jag hjärta att väcka henne nu så jag myser ner mig där med henne i stället :love: Hon brukar aldrig sova i soffan utan verkar tycka att det är för varmt. Men nu så.. eller så vill hon ha den för sig själv så det är därför hon aldrig kommer dit när jag är där.

img_0658.jpg

img_0659.jpg

Och idag strök den nya fjärren till tvboxen med, nu kan jag inte se Bonde söker fru som jag spelat in och en kinesisk väggbonad blev nerriven och naggad i kanten - sonen upptäckte dom innan dom åt upp alltihop.. Det är tur att det är världens goaste hundar. Annars hade dom fått bo i lagårn.

Det hände oss häromdagen också.
Beställde en ny via kontaktformulär på kundtjänst och på kvällen ringde de upp och ville veta vad det var för fel på den gamla....
"Eh, valpen har tuggat sönder den" blev svaret (lättare säga valp än unghund :p).
Då skrattade han i andra telefonen och häromdagen kom det en ny på posten. Snart kommer en fin räkning på 300 kr också....
Det är bäst för galningen (unghunden dvs) att han vinner lite rosetter och mat på utställningen på söndag!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 924
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
897
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka