Sv: Valp 2012

KL

Lilla Ninja som nu är 5månader och tänder trillar ut!
_DSC0238.jpg

_DSC0154.jpg
[/IMG]

_DSC0130.jpg

_DSC0076.jpg

KL

Tack snälla ni för era kommentarer! Hon är enormt viljestark min tjej, mina händer ser ut som en nåldyna efter morgonens "kamp". Varje gång (nästan) som jag sätter mig i soffan dröjer det inte många sekunder innan hon kommer springande och hoppar upp och tycker att hon ska bita sönder mina händer och tokskäller.

Låter som en normal valp. Var lugn och konsekvent. Det går över ganska omgående som valptänderna ramlar ut. Vi fick lära oss en jättebra hanteringsövning som vi använde ganska ofta när han gick upp i varv och/eller var övertrött = blev en piraya :angel:

Vi satte oss på golvet/soffan (gärna lutad mot en vägg/ryggstöd) med raka ben och tog sen upp valpen i knäet(på benen) och la den raklång på rygg med huvudet mot oss och la händerna på valpens bröstkorg/mage och stöttade upp sidorna med armarna. När valpen försökte komma loss höll vi emot och när valpen slappnade av lossade vi på greppet utan att släppa helt. Tillslut så förstår valpen att den inte har något annat val och slappar av och somnar oftast. Viktigt är att man inte ger upp när man väl börjar utan har gott om tid på sig om det tar ett tag det kan även vara en bra idé att ha ett par kraftiga handskar på sig för det kan försöka att bitas ganska rejält. Enda sättet att komma loss ska vara att slappna av.

Efter ett par gånger lär sig valpen och slappnar oftast av på en gång. Toppen när man är på nya röriga platser och valpen blir stressad/trött osv och får svårt att koppla av.

Det är nog det mest användbara vi fick lära oss på kurs när Kiro var liten valp. Önskar att vi fått lära oss det redan när vi hämtade honom och inte först tre veckor senare.

Idag var det valpträff :) eller släktträff kanske ;) brorsan, en syster, två mostrar och mormor var med förutom tre andra beardisar och en welsh :) det blev lite bus och rallylydnadsträning och massor med tjöt med trevligt folk :)

Bild på de tre valparna som är 8,5 månader
189017_10151083499442343_175013595_n.jpg

*kl*

Min lilla kinapuff fick en mysig Hurtta-jacka i present, så självklart blev det några bilder med den på :) Helt otroligt att hon snart är 6 månader, sötstruten :love:

penny_14.jpg

penny_15.jpg

penny_16.jpg

*KL*

Igår kväll kom jag och lilla Bentley hem efter 16 timmars resande med bil, buss och tåg. Det gick otroligt bra(förutom att han var lite åksjuk i början). Han låg snällt och sov vid mina fötter i en gammal sportbag flera timmar i sträck för att sedan tulta omkring med glatt viftande svans bland trafik och människor när det blev längre stopp.

Nu efter ett första dygn måste jag säga att även det har varit väldigt enkelt. Rover accepterade utan problem att det kom in en liten valp i hemmet även om han säger ifrån om Bentley tar sig för stora friheter. Katten blev som förväntat rasande; hon är inte den som går undan utan Bentley fick lära sig vem som bestämmer med en örfil. Nu sover allihop någon meter från varandra så det har inte krävts någon längre anpassningsperiod.

Bilder kommer!

Söte! :)

Igår vägde vi vår dam, ska försöka göra de 1 gång i veckan. Vi vägde henne förra söndagen, hon vägde då 7.4 kg. Igår, 1 vecka senare vägde hon 9,1 kg. Blir 11 veckor imorgon.
Hon växer så man knappt hinner med :o

Söte! :)

Igår vägde vi vår dam, ska försöka göra de 1 gång i veckan. Vi vägde henne förra söndagen, hon vägde då 7.4 kg. Igår, 1 vecka senare vägde hon 9,1 kg. Blir 11 veckor imorgon.
Hon växer så man knappt hinner med :o

Hur stor tror du hon blir som mest?

Tack så hemskt mycket för tipset! Det ska jag ta med mig :) Har även laddat fickorna med godis för mutning :D Det blir nog bra det här. Vi har haft en bra dag idag så mitt självförtroende har växt lite.. I natt har hon väckt mig några ggr bara för att bli omklappad, kolla att jag är där utan att vilja ut.. det känns ju som en liten trygghetsfråga i stället..

Jag vet faktiskt inte. Hon var näststörst i kullen o mamma o pappa ligger mellan 25-30 kg.

Hon har stora tassar att växa i, så jag tror kanske hon hamnar på 25-27 kg.

Hur stor/tung är din dam nu?

Här har vi haft en galet bra natt, tror ju knappt det är sant. Hon har vaknat 2 ggr men båda ggr har jag pratat med henne, klappat om och sagt att hon ska lägga sig vilket hon gjort direkt och somnat om. Halv 6 kom hon och visade att hon ville ut :) Jag har blivit förkyld, har jätteont i halsen och känner mig hängig så det känns kanon att ha fått sova i natt :D

Oj, vi är nog verkligen bortskämda här då! :o
Hon sover alltid hela natten, vaknar inte ens o vill ha uppmärksamhet!
Hon sover mellan 8-9 timmar varje natt, vaknar när sambons väckarklocka ringer ;).

så var min newfoundlandshane oxå.. ibland har man tur.. men det blir nog bra här med till slut :)

Nu är Aska trött, hon brydde sig inte ens om katten när vi kom hem! ;)
Först var vi i stallet, vaccination på 2 hästar, hon var superduktig, satt brevid o kollade :).
Sen gjorde vi de vardagliga i stallet o att jaga sopkvasten är såååå roligt! Även att köra runt de jag sopar ihop i en hög... ;D
Påväg hem svängde vi inom en sjö, första gången för Aska! O Gud vad roligt de var, men "vÅgorna" var liiite läskiga! Så nu snarkar hon på soffan! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 924
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka