Sv: Valp 2012

Hahaha! Här var valpen lite billig igår kväll när han röjde som en galning, tuggade på allt han hittade och till slut satt och skällde vid elvatiden på kvällen för att få igång mig och Rover. Han hann börja slita ut stoppningen på Rovers bia också i ett obevakat ögonblick. Det var tur för honom att han slocknade sen, annars hade han väl hamnat på Blocket. ;)

Det är verkligen härligt att läsa om alla fina valpar. Det märks att det har gått ett tag sedan jag skapade tråden- snart är det dags för 2013... och vår tjej är snart 10 månader. Jag saknar redan valptiden, trots kiss och trasiga prylar. Nu är det istället unghundstid, vilket märks genom selektiv hörsel och plötsliga rädslor som sedan försvunnit lika snabbt som de kom. Vi har börjat gå längre promenader än förut, och idag imponerade Lovis stort på mig genom att söka upp min mobil som jag tappat på promenaden, och ge den till mig. Livet med hund är härligt!:love:

ÅH så söt!!! Tom jag som bara gillar svarta, och som lovat mig själv dyrt och heligt att inte ha valp igen, smälter! :love:

Du kommer ha så mycket roligt med henne makaronen! Schnauzern är en underbar ras när de har fyllt 1,5-2 år. ;)

2 år, jag dör!!!!!!:o I dag (tredje dagen) så är det mest kiss, yl och jobb med att få livet att fungera i övrigt. Typ hinna duscha, äta, borsta tänderna:D:D....

KL

Var någon som frågade om namn..Då "odjuret" har ett "fel" ( som är på väg att växa bort), med en vit tass på ena "foten", så är namnet givet: Tassa blir det;)

2 år, jag dör!!!!!!:o I dag (tredje dagen) så är det mest kiss, yl och jobb med att få livet att fungera i övrigt. Typ hinna duscha, äta, borsta tänderna:D:D....

KL

Var någon som frågade om namn..Då "odjuret" har ett "fel" ( som är på väg att växa bort), med en vit tass på ena "foten", så är namnet givet: Tassa blir det;)

Två år går fort. :angel:

Nä, jag skall inte skrämma upp dig. Jag hade lite extra mkt bestyr med mitt eget liv osv så jag får delvis skylla mig själv för att jag upplevde de första åren så jobbiga.

Jättefint namn och grattis till en så fin vovve. :love:

Två år går fort. :angel:

Nä, jag skall inte skrämma upp dig. Jag hade lite extra mkt bestyr med mitt eget liv osv så jag får delvis skylla mig själv för att jag upplevde de första åren så jobbiga.

Jättefint namn och grattis till en så fin vovve. :love:

Två år låter läääänge:o....

Tackar dock "Grana" här på forumet för att det hela blev av:love:...

Ja,Tassa sover just nu, snart dags för kvällskissning och sen godnatt:)

hahaha åh så fin :) Men det första jag lade märke till är att du har sån där "köksö" i mitten av köket som jag bara älskar. Avis :D

Jaa visst har det gått fort :D Herreminje. Jag plöjde den här tråden när jag hade bestämt mig för att köpa min fina Leonberger som idag f ö blir 15 veckor. Går så fort. Det var så kul att läsa allt ni skrev :)

Den totala lyckan när man kommer hem efter att ha varit borta mer än en halvtimme, smyger fram till köksfönstret och kikar in och Bentley ligger som en boll i sin bädd och sover. :love:

Hejsan i tråden!

Tänkte jag skulle göra er sällskap, har mest spanat sista tiden i smyg.
Jag har en liten cavaliertik som är 4 månader gammal. tänderna längst bak tappade hon innan idag, så mysigt att hitta dom i soffan :p

Här är min lilla som sover sött,

2012-11-13_144045_50a267cdddf2b35058000227.jpg

Välkommen :) Vi hade oxå tänkt skaffa en sådan valp nu men det blev en Leonberger i stället :D barnen ville ha en cavalier men mamman bestämde haha fantastiskt söta hundar :)

*kl*

Det är så tacksamt att gå in i den här tråden och läsa om alla vilda valpar.. Det gör att valpsuget minskar drastiskt!
:D ;)

*kl*

Det är så tacksamt att gå in i den här tråden och läsa om alla vilda valpar.. Det gör att valpsuget minskar drastiskt!
:D ;)

Haha, motsatt effekt på mig:D

Men jag njuter av de två knäpphuvvena jag redan har, och ser fram emot valpen/arna som ska komma hit 2013!:love::love:

Min är en äkta odåga just nu, speciellt eftersom hon har koppelvila. Ibland har jag lust att strypa mig själv med kopplet, men just nu längtar jag till koppelvilan är slut och vi får dra igång ordentligt..

Knapp

Nu slinker jag in här också. Jag vill gärna ha lite tips. Finns det någon som vet om en riktigt bra kennel för Cane Corso? Det är nämligen så att om allt går som det ska så ska en liten cane corso-valp flytta in här till sommaren. Vi vill ha en frisk hund med MH-beskrivna föräldrar som även gjort bra ifrån sig i utställningsringen. Vi har kollat på alla de som är registrerade på SKK's hemsida och även på rashemsidan + att vi har googlat en hel del själva också. Dock tycker åtminstone jag att det är svårt när kenneln inte har någon hemsida. Då blir det ju att man bara går på andras rekommendationer men det vill vi gärna ha nu!

Så, vet någon om en bra kennel för Cane Corso? :)

Det har helt motsatt effekt på mig :D Jag skulle kunna ha hur många som helst även fast denna verkligen testar mitt tålamod.. förstår inte hur jag kunnat vara utan hund så länge som jag har.

Fint namn! :) Min, eller familjens, första hund döptes till Pricken eftersom han hade en diskvalificerande vit prick ovanpå nosen. Det var en Cavalier King Charles Spaniel.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 196
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 923
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
895
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka