A
AnnikaS
Sv: Välldigt arg
Hmmm... det var i O-hamn jag red när jag var liten, men jag slutade runt -91, undra om det kan vara samma ridlärare?
Var där för två somrar sen och hade möhippa för min svägerska och det märks att det är stooor skillnad på hästhållningen nu! Lungt och trivsamt! :smirk:
När jag började på ridskola för ca 10 år sedan red jag för en ridlärare som var väldigt hårdhänt.
Så fort jag gjorde något fel, som inte hon va nöjd med sprang hon fram till mej tog tag i mej hårt och visade hur jag skulle göra för att hästen skulle lyda tex. slå den hårt med ett spö flera ggr m.m
Detta gjorde att jag själv blev jätte osäker, rädd o kände mej verkligen sämst som inte kunde rida eftersom hon skrek åt mej så fort hon fick chansen. Min sits blev även sämre, jag började luta mej framåt pga min osäkerhet. Jag vågade inte säga att jag ville sluta rida så jag låtsades vara sjuk osv dom dagarna jag skulle rida.
Gruppen jag red i splittrades sen o jag fick en ny ridlärare.
Den nya ridläraren, är hon som verkligen har lärt mej rida. Hon gjorde så att jag fick tillbaka mitt självförtroende o tyckte det var roligt att rida igen.
Vilka sjuka människor det finns !
Hmmm... det var i O-hamn jag red när jag var liten, men jag slutade runt -91, undra om det kan vara samma ridlärare?
Var där för två somrar sen och hade möhippa för min svägerska och det märks att det är stooor skillnad på hästhållningen nu! Lungt och trivsamt! :smirk: