Välkommen till världen!

Sv: Välkommen till världen!

Kl
Ingen ordning på Överberga. Märrarna har kastat bort almanackorna och fölar hur som helst...:crazy:

Natascha Gul fick ett stoföl e. Gidde Palema 15 dygn för tidigt. Jobbig fölning, mastit och trassel...

Som tur var fölade Jody Trot stoföl e. Express Lavec ett par timmar senare.

Så Nataschas stoföl fick råmjölk både från frysen och från Jody.
Båda småtöserna mår bra hittils. Själv är jag helt slut nu.
Kort kommer senare.

AM

Klockan 01:05 födde Zelda ett stoföl efter Rite On Line. Hon är stor och korrekt, och ska heta Alfas Cinderella. Bilder kommer! Nu ska matte sova.

Kl

Idag vid 12 fölade "fröken bråttom" Piece Glass ett hingstföl efter Egon Lavec. Bilder kommer.

AM

Bilder på Alfas Cinderella e:Rite On Line u:Zelda.
cindyliten1.jpg

cindyliten2.jpg

cindyliten3.jpg

Natascha Gul stoföl e. Gidda Palema. 9/5 (15 dygn för tidigt)
Natascha hade hög feber p.g.a. mastit så vi fick hjälpa henne allt vi kunde. All hennes råmjölk
kasserades och till att börja med fick vi ta ur frysen.
Som tur var fölade Jody strax senare så då tog jag råmjölk därifrån i stället. Foalcheck på stofölet visade ok sen.

nataschaihop07.jpg

Och här har vi stoföl undan Jody Trot och Express Lavec 10/5

jodyihop07.jpg

Och sen har vi då Piece Glass med hingstföl e. Egon Lavec

pieceihop07.jpg

AM

070514 22.30 fick Goldi Ås ett hingstföl efter His Majesty
IMG_1828.JPG

070516 kl 15 kom min lilla gubbe
Efter: Power to charm

14017d667680cc56139440082428ac7e_480_640.jpg

KL
Kontie "Titanic" Ås har fått ett hingstföl e. Pearsall Hanover nu inatt den 17e maj.
Bilder kommer sen.

AM

Imorse klockan 06.45 föddes ett litet stoföl efter Jag de Bellouet hos oss.

Vaknade med ett ryck imorse och tittade på övervakningsskärmen. Var helt säker på att jag såg en fölunge liggandes i halmen så jag flög upp naturligtvis. På men kläder och en till snabb titt på skärmen - ingen fölunge!!! Det var bara mamman som låg ner och det jag trodde var en fölunge var egentligen mammans huvud. :o :o I alla fall så rusade sambon ut för att titta så det verkligen stämde. Då låg mamman och krystade för fullt och fem minuter senare var allt klart. Snacka om att vakna i rätt tid i alla fall. :D :D

flunge.jpg

-KL-

Aces Happiness (e: Tap In) fick tidigt på morgonen den 19/5 ett hingstföl efter Super Photo Kosmos! allt gick enligt skolboken, både innan, under och efter födslen!

välmående och pigg, dock en aning vek i sina kotor..

DSCF3119.jpg

I natt kom föl nummer två. Hillary Clinton fick ett stoföl efter Pearsall Hanover. Fölningen gick bra. Fölet är rätt vek i knän och kotor fram, ganska sabelbent, men det rätar väl upp sig. Bilder kommer senare.

Här kommer då en till e Pearsall Hanover.
Verkar som om både vår och Naffas är sabelbenta höger fram.
cleoliten.jpg

Damell Sidney har i kväll 28/ 5, 20.58 fått ett hingstföl e. Gentle Star
Bilder kommer

I natt klockan 01.30 föddes vårt andra föl för året - ett stoföl efter Jeanbat du Vivier. Bilder kommer senare.

Nu har det fjärde och sista fölet kommit hos oss....

Strax efter tolv i natt så födde Rhianna ett jätte vackert litet stoföl.

Blev ganska förvånad när jag såg att hon har bläs och två vita strumpor bak. Stoet är brun utan tecken och de föl jag sett efter Rydens Sensation har varit i stort sett utan tecken...

Allt gick bra och nu ska man bara i säng själv oxå!!!

Bilder på underverket finns HÄR

Diamant Blågul har nyss fått ett hingstföl e. Gidde Palema.

Bild och övrig info kommer senare

AM

Liknande trådar

Bukefalos Sen senaste uppgraderingen har mina inlägg försvunnit och jag har försökt att skriva om dom på nytt, både med och utan foton... Lägger...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: Gunnar
·
Avel Här är årets födelseannonser för fölen som föds i år. Skriv gärna kön, stam och ras och lägg in bilder. Här kommenterar vi inte...
Svar
12
· Visningar
4 246
Senast: cirkus
·
Avel Här kommer presentationstråden för årets föl. Lägg gärna ut eller två foton på fölet, men bildbomba inte! Skriv gärna ut kön och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
44 361
Senast: anra
·
Avel Här kommer presentationstråden för årets föl. Lägg gärna ut eller två foton på fölet, men bildbomba inte! Skriv gärna ut kön och...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
61 551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka