Välkommen lilla Edvin.

Sv: Välkommen lilla Edvin.

Söt bebbe :love:

Undrar ju hur han tänker....ja menar, de va väl endå han som gjorde henne med barn....hört talas om kondom lr? :confused:
Jag hoppas du vet om att det krävs TVÅ för att ha sex. Det är inte mer hans fel än hennes. Båda får ta sitt ansvar.

Hur gammal är pappan?
Kan ändå förstå hans reaktion eftersom han helt plötsligt för reda på att han har ett barn, som han inte har vetat om det innan.
Jag håller med där också. Det måste ju komma som en chock! Och kan kännas som att hela livet är förstört.

*

Jag blev gravid som ung men gjorde abort. Jag tycker inte man skaffar barn innan man är klar med skola lr vad man nu ska göra.
Men ibland blir det ju som det blir.

Jäkligt svin till pappa, ...

Nej han är inget svin.
Han är bara 17år och livrädd.
Han har hamnat i en situation som han inte har räknat med och inte kan påverka.
Denna maktlöshet gör att han reagerar med ilska.

Man får helt enkelt vänta ut honom.
Mentalt så blir han mogen att hantera oförutsedda motgångar först strax efter 20.

Han har nu även begärt ett faderskaps test, eller snarare hans mamma fast hon oxå förstod att han var pappan....
Jag tycker att det är ett steg i rätt riktning. Ett faderskapstest måste göras där föräldrarna inte är gifta, så att de tar steget och vill få en lösning är enbart bra enligt mej. Även sambos som får barn måste göra ett faderskapstest för att fastställa att det är han som är far till barnet.
Hade min son kommit hem och berättat "eran" historia för mej hade jag reagerat likadant. Först tar vi reda på om det är han som verkligen är pappa och sen tar vi itu med konsekvenserna.

Det är massor med tjejer som ljuger om vem som är pappa om barnet så jag förstår att hans mamma vill vara på det säkra. Det är mycket tid och pengar som står på spel....för att inte prata om känslor.
Jag har en kompis som var tillsammans med en tjej. Hon blev gravid och han tog för givet att han var pappan. Barnet föddes och han älskade barnet, köpte massor med grejer, spenderade hur mycket tid som helst med sonen. Sen när faderskapstestet kom tillbaka var det inte han som var pappa. Hon hade varit otrogen och blivit gravid...hon visste inte ens vad den andre killen hette eller vart man kunde få tag på honom. Hur som haver så tog det slut mellan min kompis och hans tjej, men han är fortfarande med i bilden när det gäller barnet som en sorts fadersfigur.
Man ska aldrig så noga veta...

Men vad pratar du om nu? Sambos behöver väl inte göra faderskapstest? Däremot måste faderskapet fastställas och skrivas under, men det är inte samma sak som ett test.

Dock är det väl bra om det i det här fallet görs ett test eftersom pappan reagerat som han gjort. Sen får man hoppas att han kan smälta det hela. Han skulle nog behöva någon att prata med han också. Det är ingen lätt situation för någon av dem.

Ett faderskapstest måste göras där föräldrarna inte är gifta, så att de tar steget och vill få en lösning är enbart bra enligt mej. Även sambos som får barn måste göra ett faderskapstest för att fastställa att det är han som är far till barnet. .

Nej det behövs inte alls det.
Man behöver bara skriva på papper.
Och bekräftar på så vis faderskapet.

Oh, jag blir rörd av hur familjen stödjer denna flicka som blivit mamma!

Trots att jag är emot sex före äktenskapet så kan jag inte döma ut människor som inte är emot det, är även emot abort, så tycker det ätr starkt av henne, vet ju inte om hon hade gjort abort om hon hade vetat tidigt, men hon lär ju inte ångra sig!

Söt liten sak!

synd att det blev så med pappan, förstod inte vad han menar med att hon blåst honom på 19.000.. Men jaja. Det är ju tråkigt att han inte tycker ett människoliv är värt det.

Men som nån annan sa att han e skräckslagen!
Han kanske ändrar sina tankar om ett tag, när han blir äldre och förståndigare kanske han blir alldeles för nyfiken för att kunna låta bli.

Lycka till nu! :bump:

Naturigtvis reagerar pappan på ett omoget sätt. Är man 17 år, så "ska" ´man vara omogen. Man är faktiskt inte vuxen då. Jag försvarar honom inte, men jag har full förståelse för hans reaktion.

En kompis till mig sa en gång att hon var mycket mer orolig för att hennes tonårson skulle "bli med barn" än hennes tonårsdotter. En tjej har ju ett val, (för det mesta iallafall, om det inte blir som i din systers fall att man förtränger graviditeten), medans en kille vackert får finna sig i tjejens val. Jag hade aldrig tänkt i dom banorna innan hon sa det, men hon har ju faktiskt en poäng.

Sen har ju båda ett ansvar för att skydda sig mot oönskade graviditeter, det går naturligtvis aldrig att komma ifrån.

Skönt för din syster att hon har stöd i sin familj.

Men jag tycker att det är lite konstigt att så många förvånas av att ni stöttar henne så bra. Jag menar, skulle inte de flesta föräldar göra det? (OBS att jag skrev de flesta - jag är medveten om att inte alla får stödet)

Har själv en 14 årig dotter, och jag skulle väl inte direkt klappa händerna om detta hände i vår familj. Men självklart skulle vi finnas där för henne och göra det bästa av situationen.

Sen har jag en lite nyfiken fråga. Hur klarade din syster av att hantera smärtan under förlossningen? Det är ju starka krafter som sätts i rullning under en förlossning, och det går inte att komma ifrån att det är en stark smärta rent fysiskt. Hur tacklar ett barn en sådan smärta? (14 åring anser jag faktiskt vara ett barn).
Observera att jag inte på något sätt lägger någon värdering i huruvida en 14 åring ska genomgå en förlossning eller ej, utan jag undrar bara hur hon tar sig igenom den, och vad för stöttning hon fick på förlossningen för att inte förlossningen ska bli alltför traumatisk för en så ung mamma.

Senast ändrad av en moderator:

Grattis såg inget om detta på det andra forumet men kollade inte så noga eftersom jag var utomlands! Fy vad söt han är! Hur tung och lång var han? Hihi jag var oxå sådär oförskämt pigg efteråt med båda mina, ibland är det bra vara ung! Men mina föddes ju oxå fort på 2 och 3 timmar då hinner man inte bli trött även om det kanske gör ont och är supereffektivt.

Såg tråden lite sent men GRATTIS till en underbart söt systerson! :bump: :banana: :bump: :banana:
Så undrar jag ju lite hur det har gått med Edvins pappa?

Grattis! Vad fin han är!

Funderar lite över pappan, klart han är ung och livrädd och frustrerad och förbannad.. :smirk: :( hoppas bara att det vänder förr eller senare så han kanske väljer att ändå vara en del av sitt barns liv..?
Hoppas då att han intemöts av en "så det passar att komma nu" attityd... Funderade också på.. har din mamma pratat med "farmor/farfar"? De kanske är lite nyfikna och vill hälsa på men inte törs..? De kanske vill vänta tills faderskapstestet är klart men man kanske skulle försöka prata med dem så kanske de sedan har lättare att hantera sin son om de märker att stämningen inte är fientlig från er sida mot dem..? De kanske vill vara farmor å farfar även om sonen ännu inte vill vara pappa ;) ?

Men vad pratar du om nu? Sambos behöver väl inte göra faderskapstest? Däremot måste faderskapet fastställas och skrivas under, men det är inte samma sak som ett test.
Hur fastställer man faderskapet om man inte testar då?
Min bästa kompis har för några månader sedan fått barn med sin sambo. De har varit sambo i flera år och hon har faktiskt inte haft någon annan partner i sänghalmen än just honom. Dock var de tvugna att göra ett DNA-test för att styrka att hennes sambo är pappan till barnet.
Det var detta jag menade när jag skrev föregående inlägg.

Hur fastställer man faderskapet om man inte testar då?
Min bästa kompis har för några månader sedan fått barn med sin sambo. De har varit sambo i flera år och hon har faktiskt inte haft någon annan partner i sänghalmen än just honom. Dock var de tvugna att göra ett DNA-test för att styrka att hennes sambo är pappan till barnet.
Det var detta jag menade när jag skrev föregående inlägg.

Man gör inget faderskapstest om man vet själv vem som är pappan. Man skriver bara på ett papper om vem man har haft sex med och så skriver pappan under.

synd att det blev så med pappan, förstod inte vad han menar med att hon blåst honom på 19.000..

Han sade att hon hade blåst honom på 300 000 kronor och 19 år av hans liv. De 300 000 är väl det underhåll som han kommer att behöva betala, och så anser han sig vara blåst på de år det tar innan barnet blir myndigt.

Nja är man inte sambos när barnet blir till så har dom i vissa kommuner att man har ett samtal med en socialtant om man som mamma är säker på att det är rätt pappa, och att man hade sex vid den och den tidpunkten. Sen är det bara att skriva på pappren om dom anser att man låter trovärdig. Så fick vi göra iaf.

DNA -test tas väl bara om någon förälder begär det?? Det är iaf vad jag har hört, men vad vet jag..jag är ju bara 22 :smirk:

Vad tråkig attityd att bara se pengar i det hela.

Han har faktiskt fått ett barn.

Hon har också fått ett barn.

Med hans resonemang så är hon också blåst på en massa pengar och på en massa år.

Nja är man inte sambos när barnet blir till så har dom i vissa kommuner att man har ett samtal med en socialtant om man som mamma är säker på att det är rätt pappa, och att man hade sex vid den och den tidpunkten. Sen är det bara att skriva på pappren om dom anser att man låter trovärdig. Så fick vi göra iaf.

DNA -test tas väl bara om någon förälder begär det?? Det är iaf vad jag har hört, men vad vet jag..jag är ju bara 22 :smirk:

Ja du är BARA:angel: 22, men redan så smart:D;) Allvarligt, du har helt rätt också. Men det var väl det jag skrev tror jag.

Faderskapstest görsinte om man är överrens och så.

*kl*

Blir förfärad över att så många tycker det är ok att pappa avreagerar sig på det sättet.. omogen eller ej så tala man inte till varandra oavsett vad som har hänt.. Detta betende kommer inte att försvinna, han är uppfostrad att det är ok att tala så till varandra och tro mig sådant sitter kvar i deras grundsten.. inget som försvinner för att personen fyller 20 år...

Och pappan är faktiskt den som gjort sig skyldig till ett brott inte mamman...

*kl*

Blir förfärad över att så många tycker det är ok att pappa avreagerar sig på det sättet.. omogen eller ej så tala man inte till varandra oavsett vad som har hänt.. Detta betende kommer inte att försvinna, han är uppfostrad att det är ok att tala så till varandra och tro mig sådant sitter kvar i deras grundsten.. inget som försvinner för att personen fyller 20 år...

Och pappan är faktiskt den som gjort sig skyldig till ett brott inte mamman...

Håller med dig om detta. Om killar bara kunde stanna upp ett par minuter och tänka igenom vad som händer runtomkring dem och vad deras egen roll är i situationer så skulle förmodligen färre kvinnor misshandlas av sina män....
Jag blir så less.. Som jag förstod det visste väl inte tjejen i det här fallet ens om att hon var gravid? Vad skulle hon gjort? Dödat ungen när den föddes? Eller kanske skulle "pappan" gjort det?
Då skulle han ju i det här landet bara få typ 5 år i fängelset eller något sådant, och det är ju iaf betydligt mindre tid än de 19 år som hans liv nu skulle vara totalt förstört... :angel:

Nej, hon bör rata honom totalt nu. Det där sättet är inte ok att bete sig på hur jävla livrädd man än är. När jag blev ofrivilligt gravid blev jag ju så rädd att jag allvarligt övervägde självmord för jag visste att pappan skulle bli arg och allt skulle bli kaos. Vilket det även blev. Men inte FAN började jag kalla honom för massa hemskheter och skylla på honom.. Vilket han däremot gjorde mot mig.. Och han är nästan 30 år.. Så detta handlar inte om omogenhet utan om rent svineri...
Karlar... Jag säger bara det...

Betendet hos pappan kanske inte kan ursäktas på grund av omogenhet.. Men reaktionen kan nog orsakas pgv omogenhet, det är en annan sak... Och förståelse för varför reaktionen blev som den blev är inte samma sak som ett ursäktande och att man tycker att det är OK...

Liknande trådar

Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 494
Senast: Ajda
·
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
3 040
Senast: Chlo
·
S
Gravid - 1år i fredags em började jag känna konstiga saker i kroppen, bebben var mer stilla och ja hade en konstig känsla i ryggen.. inge mer med...
2
Svar
22
· Visningar
2 218
Senast: HeRomer
·
Övr. Barn Lite uppdatering om Edvin, min systerson! Han är verkligen en urgo bebis och så himla lätt att ha att göra med. Gråter nästan aldrig...
2
Svar
35
· Visningar
4 104
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar