Edvin! Uppdateringstråden!

Sv: Edvin! Uppdateringstråden!

Vad roligt med uppdatering! Har tänkt mycket på er.
Din syster är toppenduktig! Och tids nog är pappan med i bilden ännu mera. Bra att din syster har ensam vårdnad tycker jag.
Jag kan inte förstå mig på farmor bara! Tänk att ha ett barnbarn och säga så elaka saker til mamman!:eek: En dag kommer hon att ångra sig bittert, var så säker på det!!!

måste bara fråga om din syster och edvins pappa var tillsammans innan?

hur ser din syster på pappan nu?

kul med uppdatering,tycker att din syster och du och eran familj är så duktiga,och edvin är bara helt :love: !

Ja, en liten uppdatering igen kanske!!

Ja, Edvin växer och växer och blir snart hela 5 månder gammal!
Och han är sötare än någonsin!! :love:
Har börjat äta riktig mat nu och han ÄLSKAR det!! :D

Och han kan till å med sitta i hela 15 sekunder helt själv nu....ett riktigt underbarn!! :rofl:

På pappa-fronten är det ganska mörkt. Pappan har klargjort nu att han vill INTE ha med honom att göra, alls, men endå har han mage att kalla honom SIN son och klagar på min syster när hon ibland på helgerna´får vara ute lite längre med kompisar! Han frågade mig på MSN varför min syster inte var hemma på kvällarna och tog hand om HANS son....ja lixom :eek:

Att han har mage att klaga, när han själv inte gör någonting, han har inte ens sett honom!!

Men men, okej att han inte vill det, fine för oss lixom!
Men nu har hans föräldar gått till familjerätten och krävt umgänge med Edvin :eek: Lixom, varför göra allt bakom våra ryggar, varför inte bara vara öppna å ärliga? Och ja menar, de ville först att vi skulle adoptera bort honom m.m men NU ska de helt plötsligt ha umgängesrätt med honom fast deras son vill INTE ha med honom att göra!! *suck*

Syrran vill i alla fall inte veta av morföräldarna till Edvin, för de har beteet sig så illa mot henne nu!! Och jag förstår henne så väl.
Tycker bara synd om syrran, men hon är verkligen stark, det måste jag verkligen säga!!

Edvin :love:
Edvin.jpg

Edvin3.jpg
24Mars2007061.jpg

morfar, mormor, farmor och farfar kan inte kräva umgänge. Så vill inte pappan träffa sin son kan inte hans föräldrar kräva det.

morfar, mormor, farmor och farfar kan inte kräva umgänge. Så vill inte pappan träffa sin son kan inte hans föräldrar kräva det.

Nä precis, men de verkar de inte fatta!
Syrran ska prata med dem & Familjerätten typ på måndag/tisdag eller liknande, och även träffa morföräldrarna....!!

Men hon vill inte att de ska få ha umgänge med honom så hon kommer inte acceptera det! I alla fall inte för stunden!

Hon har sagt att den dagen Pappan kommer å vill ja kontakt å vill veta av sin son, den dagen kan vi börja prata om umgängesrätt!

Syrran ska prata med dem & Familjerätten typ på måndag/tisdag eller liknande, och även träffa morföräldrarna....!!
Nej, hon ska träffa farföräldrarna!
Morföräldrarna är mamman till barnets föräldrar - alltså dina föräldrar!!

Farföräldrarna är pappans föräldrar!

Otroligt vad söt han är!! Bilden med mössan är ju obetalbar :)

I det här fallet är väl pappan omyndig, och då kanske andra regler gäller?

Åhh han är ljuvlig.

Skönt att höra att det funkar bra för din syster och lille Edvin.

Vad gäller pappan så förstår jag mycket väl om hon är arg, besviken, bitter, ja hela registret. Jag måste ändå påpeka att det lönar sig inte i längden att vara motsträvig. Även om de betett sig illa, så kan det kanske gagna Edvin att ha flera vuxna runt om honom som bryr sig och finns där. Därmed inte sagt att de ska ha umgängesrätt, men vill de träffa honom kanske det kan vara ett bra första steg att få in pappan i Edvins liv. Det kommer ju en dag när Edvin växer upp och undrar saker. Då kan det vara bra att säga att man försökt iaf.

Är så nyfiken (ifall den unga mamman godkänner naturligtvis! :D) om man inte kan få se en bild på henne och sonen tillsammans, eventuellt med moster också? :) Skulle vara så roligt att se er alla tre!

Oj va de känns länge sen ja startade denna tråden. ;)

Edvin har i alla fall blivigt en stor pojk nu och fyller 3 år i december.
Han pratar hur mycket som helst och är väldens snällaste kille men har nu kommit in i 3-års trotsen å vissar ibland upp ett sjuhelsike humör, dock inte allt för ofta!;)

Är för de mesta alltid glad.
Edvin mamma har ny kille och de har allihoppa flyttat ihop i en lägenhet.

Om ca 1½ månad kommer Edvin bli storebror då Syrran ska ha bebis igen.
Dock är hon inte "ensam" denna gången utan har pojkvännen med som är pappan till de kommande barnet och som ser fram emot de lika mkt som syrran. Edvin har oxå tyrt sig väldigt mkt till syrran nya kille och ser väl honom som hans pappa. :)

Ja, 17½ år och tvåbarnsmamma, vad ska man säga.

VAr väl inte så glada miner i familjen när man fick veta detta men vad ska man göra åt de? MAn kan prata hur mkt som helst om skydd osv men inte hjälper de.....man kanske skulle stängt in henne i ett rum tills hon är 18?:p

Ja, men de har i alla fall årdnat de bra för sig själva och pojkvännen har ju jobb oxå så de underlättar väl det med.

Ja, så ser de ut i Edvins liv nu och han tjatar jämt å ständigt om denna bebisen som ska komma....!!:D

untitled.jpg

Men samtidigt kan jag tycka att det är lika bra att ta småbarnsåren nu när det ändå är så.
Och så kan din syster ägna sig åt annat sedan.
Tänk att vara 25 och ha småbarnsåren bakom sig och hela livet framför sig.
Inte så dumt alls.

nä de är väl inte helt dumt;)

Ja, detta blir nog bra, ska bli väldigt spännande med denna nya som kommer nu.
Ja hoppas ju på en liten tjej, men alla andra tror de blir en till kille men JAG VILL att de ska bli en tjej;)

Edvin vill ha en lillasyster! :angel:

Om hon skulle vänta längre så blir ju livet så splittrat.
Och med kanske 10 år mellan syskonen så skulle de ju inte heller växa upp tillsammans.
När hon är 30 så är hennes barn så stora att hon i stället kan satsa på en karriär om hon skulle vilja det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka