Välkommen lilla Edvin.

Sv: Välkommen lilla Edvin.

Grattis Tilda!!
Det här hade jag helt missat. Har just läst din andra tråd. Vilken toppenfamilj ni är!
BTW vad säger den nyblivna pappan då?

Vad roligt att allt gick bra! Edvin var ett namn vi hade på förslag när vår son föddes för lite er än ett år sedan på smma BB som er Edvin. Men vår son var inte en Edvin tyckte vi, även om det namnet var kvar sist med det han fick: Alfred.

Ni kunde döpt honom till Alfredvin

Läste din tråd på ÄU tidigare. Grattis till nytillskottet, hoppas att allt löser sig till det bästa för alla!!

Varje gång man ser de där små så påminns man om hur underbara de är. Han är fullkomligt ljuvlig. Hoppas din syster mår bra nu!

Ni kunde döpt honom till Alfredvin

Så gjorde de när de döpte mitt gudbarn.... De kunde inte bestämma sig om Anton eller Tony. Så det blev Antonyo med y istället för i!!;)

TS: Grattis!!:banana: Hoppas att allt känns bra för din syster nu med!!

Grattis till en fin litten bebis!

Skönt att allt gick bra! Hur mår din syster?

Vad skönt att allt gick bra!

Läste din tråd på ÄU och jag finner inga ord för din syster, att gå i typ 8 månader och ingen vet något!

Visst kanske man stänger av men ändå, illamående, mjölk i tuttarna, sparkar osv

Att hon inte undrade hur det var med bebisen där inne ändå. Fast man kansle är för ung för att veta så mycket om det när man bara är 14?

Ta hand om din syster och hela familjen nu! (Och även pappan)

Tackar så jätte mkt för alla snälla komentarer!
Ja igår kom syster yster & Lilla Edvin hem från BB, och man kan knappt fatta att syrran fött barn för hon är precis lika pigg som innan....:)

En ny Bild på lilla Edvin, just hemkommen! :love:
HPIM1454.jpg

HPIM1450.jpg

(han är inte rikgit så stor som han ser ut där, kläderna är liiite stora förtfarande ;) )

Ja, han växer och växer....och snart är han redan 2 veckor gammal!
Tiden går fort.....väldigt fort!!
Och han blir bara sötare och sötare för var dag som går !! :love:

DSCN2383-1.jpg

Ja, nu har pappan fått reda på detta oxå.....men han vill absolut inte ha något med denna ungen att göra....

Hans exakta ord till syrran var: Du är en jävla subba som har blåst mig på 300.000 kr och förstörs 19 år av mitt liv. Du är helt CP, en jävla slyna..........du ska fan ta och adoptera bort den där jävla ungen...... ( ja så mogen är han)

Så, han kommer väl inte ha någon kontakt med varken syrran eller barnet, så illa som han beter sig.
Han skyller allt detta på syrrans, de är absolut inte hans fel, utan bara syrrans fel....

Undrar ju hur han tänker....ja menar, de va väl endå han som gjorde henne med barn....hört talas om kondom lr? :confused:

Nu vet han i alla fall om det, men han vägrar att ge ut sitt personnumer till oss, eller skriva på pappren....
Han har nu även begärt ett faderskaps test, eller snarare hans mamma fast hon oxå förstod att han var pappan....

Ja, synd att han inte kan stå för det han gjort och ta sitt ansvar, utan istället bara vara otroligt omogen och idiotiskt!

Hmmm tja, det var ju ingen vidare kul reaktion. Jag hoppas ni har kontakt med folk som kan hjälpa er att hantera fadern. Hoppas även att han själv kan få hjälp.

Ingen av dem hade väl räknat med att det skulle bli så här, men nu blev det så i alla fall. Hoppas han lugnar ner sig och förstår att hon faktiskt inte gjort detta för hans pengars skull. (undrar om han tänkt på vad det kostar henne?)

Ja, han växer och växer....och snart är han redan 2 veckor gammal!
Tiden går fort.....väldigt fort!!
Och han blir bara sötare och sötare för var dag som går !! :love:

DSCN2383-1.jpg

Ja, nu har pappan fått reda på detta oxå.....men han vill absolut inte ha något med denna ungen att göra....

Hans exakta ord till syrran var: Du är en jävla subba som har blåst mig på 300.000 kr och förstörs 19 år av mitt liv. Du är helt CP, en jävla slyna..........du ska fan ta och adoptera bort den där jävla ungen...... ( ja så mogen är han)

Så, han kommer väl inte ha någon kontakt med varken syrran eller barnet, så illa som han beter sig.
Han skyller allt detta på syrrans, de är absolut inte hans fel, utan bara syrrans fel....

Undrar ju hur han tänker....ja menar, de va väl endå han som gjorde henne med barn....hört talas om kondom lr? :confused:

Nu vet han i alla fall om det, men han vägrar att ge ut sitt personnumer till oss, eller skriva på pappren....
Han har nu även begärt ett faderskaps test, eller snarare hans mamma fast hon oxå förstod att han var pappan....

Ja, synd att han inte kan stå för det han gjort och ta sitt ansvar, utan istället bara vara otroligt omogen och idiotiskt!

Hur gammal är pappan?
Kan ändå förstå hans reaktion eftersom han helt plötsligt för reda på att han har ett barn, som han inte har vetat om det innan.
Kan ta ett tag att smälta, men det är ju jävligt omoget att såga så till din syster.

Hur klarar din syster skolan nu?

Hon ska väl behålla Edvin vad än pappan säger?

HA det bra!

Ja, Edvin är här för att stanna å inget annat!! ;)

Jo, men det var ju inte så att de va igår han fick reda på detta....men oavsett tycker ja inte han har rätt att klanka ner på syrran så där och säga alla dessa ord som verkligen sårar henne...hon tycker ju de är skit jobbigt.....hon bryr sig väl inte om hans pengar.....utan han fick ju bara veta därför att han måste så han kan skriva på pappret ang vem som är fadern........tror han lixom att hon har haft de lätt då?

Ja menar, de är hon som varit gravid i 9 månader, hon som får ta hand om Edvin och betala allt för honom......
Även om hon nu taklar mamma rollen extremt bra måste ja säga....hon har vuxit jätte mkt som människa sen han föddes....en riktig mamma alltså!! :)

Men som sagt, själv tycker jag inte att han kan ursäkta sitt sätt att hålla på nu, och skylla allt ifrån sig......de va endå två om de, och han kan ju lixom inte förneka sin del i det hela.....

Fadern är 17 år gammal...så han ska vara jävligt glad att syrran inte anmäler honom, för de vill hon ju inte, för hon vill inte ha något bråk mellan dom.....!!

Men men, oavsett så är Edvin välkomen i våran Familj, och syrran kommer aldrig släppa honom ifrån sig!! ;)

Senast ändrad:

Tycker det låter som din syster klarar det bra och att hon har en familj som ställer upp.

Jäkligt svin till pappa, han borde ju hålla sig ifrån sex om han inte kan ta konsekvenserna.

Hoppas att allt går bra för er och du får uppdatera med nya bilder sen. ;) Han är jätte sött!

Din syster behöver inte anmäla, det kan er mamma göra!;)
Hjälp henne se till att hon får det underhåll hon har rätt till och sedan behöver hon inte ha mer med pappan att göra. Tids nog kommer Edvin att börja fråga och ni kan ju alltid hoppas att killen har mognat på sig till dess!

Liknande trådar

Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 494
Senast: Ajda
·
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
3 040
Senast: Chlo
·
S
Gravid - 1år i fredags em började jag känna konstiga saker i kroppen, bebben var mer stilla och ja hade en konstig känsla i ryggen.. inge mer med...
2
Svar
22
· Visningar
2 218
Senast: HeRomer
·
Övr. Barn Lite uppdatering om Edvin, min systerson! Han är verkligen en urgo bebis och så himla lätt att ha att göra med. Gråter nästan aldrig...
2
Svar
35
· Visningar
4 104
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar