Välja hingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fjäril
  • Startdatum Startdatum
F

Fjäril

Vad skulle ni välja för hingst till ett sto på 165?
Hon hoppar helt ok upp till 135 (har inte kommit längre), har 8 mässiga gångarter och är väldigt kompakt i kroppen.

Det är en modernhäst med mycket massa och långa ben. Hon ser mycket större ut än vad hon är.

Vi behöver en hingst som kan hjälpa till att lugna ner hennes vassa psyke och avkomman bör bli en bra hoppare i första hand.

Några förslag?

Sv: Välja hingst

Det kan vara bra att veta namnen på hästarna i stammen så man inte föreslår den närmsta släkten !

Går hon 135 hoppning eller har hon bara hoppat enstaka hinder på den höjden ?

Har du något exteriört utlåtande på henne från någon bedömning ?

På vilket sätt är hon vass ?

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 633
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 986
Avel Leker lite med tanken att låna magen av ett sto jag är väldigt förtjust i, men då jag själv är liten vill jag att avkomman absolut inte...
Svar
8
· Visningar
1 357
Senast: Gimlan
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 649
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka