W
Wildthing
Hej
Jag har nu ett varnmblod som gått på trav som jag ev måste göra mej av med. Jag vill då skaffa en ny häst och vet inte riktigt vad jag vill ha.
Detta är vad jag söker;
En lugn stabil häst. Orädd och pålitlig.
Gärna westernskolad eller har fallenhet för westernridning/ lämpar sej för westernridning.
Jag;
Har hållt på med hästar sen jag var 6, med vissa uppehåll, är 25 nu.
Är efter en ridolycka lite rädd, därav behöver jag en lugn häst.
Älskar att hålla på med NH och mycket markarbete.
Har en förkärlek för ponnyn/ponnyliknande hästar.
Önskemål;
En häst jag kan träna western med, luffsa i skogen och ev köra.
Jag har tidigare varit inne på islänning eftersom jag har ridit mycket islänning och tycker att dom har ett lugnt härligt temperament.
Är även inne på Tinker, trots att jag aldrig ridit en eller ens sett en förutom på bild. Tycker dom verkar stabila och desutom i mina ögon väldigt vackra.
Någon som har något tips om vad jag bör ha eller vilka raser som lämpar sej efter mej?
Tacksam för svar då min egen häst antagligen måste avlivas inom 2 månader och jag kommer behöva en annan häst för att inte gå under av sorg.
Jag har nu ett varnmblod som gått på trav som jag ev måste göra mej av med. Jag vill då skaffa en ny häst och vet inte riktigt vad jag vill ha.
Detta är vad jag söker;
En lugn stabil häst. Orädd och pålitlig.
Gärna westernskolad eller har fallenhet för westernridning/ lämpar sej för westernridning.
Jag;
Har hållt på med hästar sen jag var 6, med vissa uppehåll, är 25 nu.
Är efter en ridolycka lite rädd, därav behöver jag en lugn häst.
Älskar att hålla på med NH och mycket markarbete.
Har en förkärlek för ponnyn/ponnyliknande hästar.
Önskemål;
En häst jag kan träna western med, luffsa i skogen och ev köra.
Jag har tidigare varit inne på islänning eftersom jag har ridit mycket islänning och tycker att dom har ett lugnt härligt temperament.
Är även inne på Tinker, trots att jag aldrig ridit en eller ens sett en förutom på bild. Tycker dom verkar stabila och desutom i mina ögon väldigt vackra.
Någon som har något tips om vad jag bör ha eller vilka raser som lämpar sej efter mej?
Tacksam för svar då min egen häst antagligen måste avlivas inom 2 månader och jag kommer behöva en annan häst för att inte gå under av sorg.