P
ponnylisen
Hejsan ,jag har ett problem eller jag ska välja häst helt enkeltjag har nu stallplats på ett ställe som är väldigt stoort och har minmala hagar,men ska nu flytta till ett litet stall på landet med enormt fina hagar och kommer dessutom bra ihop med stallägare !men nu är de så jag har ett varmblodsto på foder,hon är 15år och jättesnäll i all hantering verkligen !har henne lös igång hon kommer när jag ropar och gnäggar jämt när hon ser mig till med kollar när jag slänger ut hästskiten i gödsel stacken !!men problemt är att hon är rätt så stressad av sig kan tycka en sten är hur läskig som helst ändå har hon gått förbi den hundra ggr får jag upp henne i väldigt snabb trav så får man inte alltid stopp på henne riktigt ,hon har ju varit monte häst innan så lite förståelse har jag ju ,nu är de så att på de nya stället kommer jag får rida på stora vägar väldigt ofta för kunna komma till ridvägar ,och tvekar då hon kan vara stressig och är inte alltid 100%pålitlig när de gäller trafiken tuvärr hon kan få för sig dumma ider som att försöka springa hem spelar ingen roll om de är en stortrafikerad väg ,hon är en väääldigt pigg häst dessutom hon har sina dagar då hon är superlugn men annars är hon lite för mkt för min smak ibland,så nu har ja blivit erbjuden en 17årig nordsvensk som är jättelugn och snäll går rida barbacka med hackamore han hur snäll som helst och är inte ett dugg stressad kan vara lite barnslig ibland de är de då men vem häst är inte dejag vill ju ha en lugn och trygg skogsmulle som ändå är pigg och har alla fyra på jorden lixsom han är verkligen underbar asså!så va tycker ni?