Välj en sadel

Sv: Välj en sadel

Över: Spirifg eller en Hermes.. Ska jag ha en ny sadel ska det vara någon utav dessa två!
Under: Ja inte vet jag!

Jag ahr ändrat mig... Ska jag ha en dressyrsadel vill jag ha Antares
http://www.selleriedefrance.com/
Kolla på dressyr och klicka också på "More dressagesaddles" under bilden.. SÅ snygga! Men 4500 dollar har jag verkligen inte råd med......

Jag avr faktiskt och kände ¨på Hermes dressyrsadel på Falsterbo och jag blev faktiskt inte imponerad. Buffellädret var jämförbart med det som finns hos Jensen och andra tillverkare... Hade ALDRIG lagt 50 000 på en sån sadel. Men visst var den snygg....

Alltså förlåt Fladde, det kanske inte alls är som jag tror, Men;

Gör du allt för att skryta om hur mycket pengar ni har?!

Sarasara skrev:
Alltså förlåt Fladde, det kanske inte alls är som jag tror, Men;

Gör du allt för att skryta om hur mycket pengar ni har?!

Nej!

Men jag behöver inte gå och drömma om saker

Det är hennes mamma/pappa som betalar hela kalaset :angel:

Menar du på fullaste allvar att hennes föräldrar har köpt en sadel till henne för 27 000 (tror jag läste det i en annan tråd) ?!?!?!?!?! Jag har tur att jag får LÅNA 11 000 för en sadel..... (och då har vi väldigt bra med pengar, men farsan ger inte bort 11 000 hur som helst ändå liksom...)

Vet inte? vad jag har förstått så är det så..

Mina föräldrar köper också fina saker till mig men det är inte precis så att jag skriker ut det över hela forumet..

Men jag tycker det är viss skillnad att få fina saker och en sadel för 27 000...
Jag får ju också saker som ny moped, körkort betalt, ny dator etc etc, men min pappa tycker att man ska jobba för sakerna och inte bara få pengarna sådär.

Mm men vissa är bara....Bortskämda?

Men jag menade inte bara det med sadeln utan att hon hela tiden håller på:
"min häst kostade 160 000"
"jag ska köpa 2 john whitaker täcken"
"pappa har lovat mig en ny transport men ska jag ta hästlastbilen eller den största böckmannen" o.s.v. o.s.v.

Oj? Kostade hennes häst 160 000? Inte för att vara taskig, men det var inget bra köp med tanke på alla skador som hästen har haft.......

Jag fick min häst för 38 000 och vill jag ha en dyrare häst måste jag bevisa för honom att jag är så duktig att jag behöver en duktigare häst...

nej det var kanske inget bra köp..Men jag beundrar henne som kämpar på :bow:

men som sagt, dessa "skryt" trådarna blir lite för många ibland :smirk:

Knapplån

Ett allmänt inlägg bara. Man behöver inte vara bortskämd, mentalt, för att man får dyra saker. Det är många människor som får dyra saker av sina föräldrar med endå är himla trevliga, väluppfostrade och förstår pengars värde.

Men jag håller med om att jag tycker det är lite synd att man känner att man inte får uppmärksamhet på andra sätt utan att behöva påtala hur mkt man får och har.

Över; Amerigo, Childerique eller Cobra. Under; begagnad Amerigo, Childerique eller Cobra ;), Dominus eller Prestige av något slag.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
396
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka