Välförsett hushåll?

Jag brukar säga att på allt vi har i detta huset hade vi enkelt överlevt MINST ett halvår utan att köpa NÅGOT. Inkl mat. Längre på alla torrvaror i skafferiet och fryst mat.
Jo, jag skulle nog behöva köpa en del artiklar eftersom jag inte är samma bunkrar-typ. Jag använder helst slut på något innan jag köper nytt. Sambon köper gärna innan det är slut, eller för säkerhets skull, typ.
Det KAN ju ta slut. Eller så var det bra pris.

Ni skulle se vårt skafferi och våra frysboxar ;) Jag har en sambo som älskar att bunkra ungefär allt som går att bunkra.
Vi behöver egentligen inte handla mer än färska grönsaker och nån liter mjölk på sin höjd, för att kunna laga riktigt god mat.
Man ska bara vet vad man har och VAR i skafferiet det ligger.
Jag har infört strikt köpförbud på pasta sedan länge.. :D :angel::love:

Vi bor ju förvisso 4 mil från stor stad och 2 mil till mindre mataffärer. Men ändå.

Sedan finns det ju en del specifika problem för oss som bunkrar....

Jag tex, jag köper billiga krossade tomater och vita bönor i tomatsås när jag ser att det är billigt. Vilket medfört att jag har skafferiet fullt. Jag skulle kunna laga tomatsoppa åt hela socknen

Min bror samlar på kaffe. Varje gång det är extrapris på hans favoritmärke så köper han ett gäng paket. De har ett mindre grossistlager hemma.

Sedan finns det ju en del specifika problem för oss som bunkrar....

Jag tex, jag köper billiga krossade tomater och vita bönor i tomatsås när jag ser att det är billigt. Vilket medfört att jag har skafferiet fullt. Jag skulle kunna laga tomatsoppa åt hela socknen

Min bror samlar på kaffe. Varje gång det är extrapris på hans favoritmärke så köper han ett gäng paket. De har ett mindre grossistlager hemma.

Känner igen det där ;) Som med vår pasta, typ!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka