Välförsett hushåll?

Vad är det? Är det något jag behöver köpa? Jätteakut?

Det är väldigt starkt rep som machogubbarna och survivalistnördarna gillar :D repar man upp det får man tunnare trådar som kan används som fiskelina tex. De finns i olika styrkor tex 550 som tål 250 kg.

Det har tom använts av astronauter när de reparerade Hubble :up: :D

https://en.wikipedia.org/wiki/Parachute_cord

Jag bor så trångt så kan inte ha allt hemma men jag har iallafall 7 förpackningar servetter (använder typ aldrig servetter men de var ju så fina och en del var det halva priset på). Har även 5-6 rullar presentpapper, som jag inte använt på evigheter (det var så fint mönster på dem :angel: ).

Blått rep duger så länge, men såret kommer inte att läka ordentligt. Försåvitt det inte är ett blått Hello Kitty-rep.

Jag har aldrig använt Hello Kitty produkter så inga av mina sår har läkt :nailbiting:

Kunde inte någon sagt det åt mig när jag tex gick med på att operera bort blindtarmen :arghh:

Eller den gången jag födde barn för snart 16 år sedan och blev sydd, jag måste vara rejält glapp där nere nu och lukta fasen :cry:

Jag bor så trångt så kan inte ha allt hemma men jag har iallafall 7 förpackningar servetter (använder typ aldrig servetter men de var ju så fina och en del var det halva priset på). Har även 5-6 rullar presentpapper, som jag inte använt på evigheter (det var så fint mönster på dem :angel: ).
Suveräna anledningar att skaffa saker; fina mönster, fina färger :up:

Om en har trångt är det ju jättesmart att skaffa saker som inte tar plats: papper tar ju ingen plats alls!

Jag har aldrig använt Hello Kitty produkter så inga av mina sår har läkt :nailbiting:

Kunde inte någon sagt det åt mig när jag tex gick med på att operera bort blindtarmen :arghh:

Eller den gången jag födde barn för snart 16 år sedan och blev sydd, jag måste vara rejält glapp där nere nu och lukta fasen :cry:
Det blir svårt, men det KAN gå att reparera även såhär långt efteråt. Med nano-Hello Kitty.

Här finns blåa rep, silvertejp, lim, plastpåsar i olika varianter och vad man nu kan tänka sig..
Jag har mest nojja över att vi inte bunkrat rengöringsmedel, tvål, schampo och liknande på ett tag och maken köpte EN schampoflaska för den gamla var slut.. Va fan!? Sånt måste man ha på lager ju!
Frys, frysbox och skafferi är välfyllda, husapotek och verktyg i alla möjliga varianter finns också. Och lastpallar och presenningar.
Är ju helt otroligt irriterande att inte ha saker hemma när man behöver det.

Hushållspapper har vi inte däremot.mjag har slutat köpa eftersom mannen använder det i stället för handduk..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka