Välförsett hushåll?

Du är också en av de som lever farligt.
Men vad gör ni när ni akut behöver LIM?! Eller råkar få ett sår på fingret? Va?!
Akut limbehov finns inte i min värld.

Blödande sår här och där får jag ofta (har en liten sjukdom som gör att jag blöder mycket och länge även vid struntskador) och då brukar jag ta en ordentlig tuss hushållspapper och lägga som tryckförband. När det slutar blöda får såret torka och läka...

Fortsättningsvis ska jag ALLTID ha massor av toalettpapper hemma. Glömde handla det några dagar och tänkte jaja, tar det imorgon eller nåt. Sen blev jag sjuk med hög feber och orkade definitivt inte iväg till affären så jag fick använda näsdukar. Tur att jag inte var magsjuk i alla fall :D.

Städgrejer har jag alltid rätt ordentligt med, och sårgrejer: kompresser i olika storlekar, olika tejper, bandage, plast (för att kunna hålla sår torrt vid dusch), plåster.

Ni kan aldrig ana vad jag hittade i uthuset...

12599347_1729942533907596_775951864_n.jpg

Ett blått rep!

Frågan är nu: Vad ska jag ha det till?

Har du sett 50 shades of Grey så får du ett tips om användning fast det repet var rött om jag minns rätt :angel:
Nä! Den filmen har jag inte sett :cautious: och vill inte heller.

Jag skulle kunna binda repet i plastdunken med varmvattnet till getterna och dra dunken i snön :idea: istället för att lägga dunken i en pulka som jag gör nu. ---- Ja, en har ALLTID användning för saker som finns hemma :up:

Så, hur har ni det? Hur välförsett är hushållet på allehanda förbrukningsvaror?

Alldeles för välförsett, alltid haft, men efter flytten nu i januari så måste jag försöka tvinga mig själv att låta bli att alltid ha uppbackning hemma. Det är onekligen väldigt skönt att veta att det alltid finns ett lager hemma, men när förbrukningsvarorna tar över skåp och lådor och jag inte får plats med kökutrustningsgrejer, så känns det som att jag får lugna mig lite.

Jag tror inte att jag kommer att dö av att ha tex ett schampo eller tvål kvar innan det snart är dags att köpa nytt, även om det kanske kommer bli lite svårt att andas innan jag vant mig ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka