Väldigt pigg valack

J

jenniemichelle

Hej.

Har precis börjat rida en stor halvblodsvalack på 16 år, har inte ridit på två år ungerfär så känner mig rätt ny igen :) Till saken, när vi är ute och rider så är hästen väldigt pigg. Han tar väldigt stort steg och vill gärna springa på i traven. Försöker ta halvhalter men kör gärna upp huvudet i vädret och springer på. Vad ska jag göra?

Tacksam för hjälp, så jag kan lära mig mer.

Mvh Jennie
 
Sv: Väldigt pigg valack

Är det en medryttarhäst? I så fall är det ju bra att diskutera hur hästen uppför sig med ägaren som säkert kan berätta hur han ska ridas.
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 313
Senast: mily
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 376
Senast: Solstig
·
Hästvård Hej! Vi har en valack som igentligen är 8 år, men mer som 6 i huvudet. Kenta som han heter, är otroligt snäll att hålla på med, han är...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp