Väldigt ljus foundtation?

Sv: Väldigt ljus foundtation?

Tusen tack! Ska kolla in den. :)

Karamelldrottningen, Ska kika på bodyshop! :)

Tack, det är fortfarande massor av jobb kvar, mycket ärr, inte bara röda utan riktiga ärr. Men den är helt klart bättre än vad den var innan. :) Sen så är det där den sidan som är okej, Den andra kinden kan jag fortfarande få stora blemmor på och har precis fått ett nytt ärr att kämpa med. Silonsalvan - det som fungerar bäst på nya blemmor för mig. :p - finns alltid i väskan. :angel: Tillsynes så har jag ett fint lager ovanför ögonbrynet.
 
Senast ändrad:
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Jag som lätt blir väldigt ljus om jag inte ser till att sola mycket = bo i solariumet på vintern ;) (naturligt ljusblond med ljusa fransar och bryn) använder Dior´s Diorskin Nude!

Man får verkligen dockhy och utan "extra sol" så är nr 20 lagom på sommaren och nr 10 på vintern.

Nr 10 är riktigt ljus utan att bli varken rosa eller likblek, man blir gyllene blek som jag kallar det, underbar och värd varenda öre då den sitter som en smäck och täcker allt utan att bli instängd och kakig! :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Använder Maybellines dream matte mouse, 010 ivory heter den jag använder och tycker den är super! Finns i ännu någon ljusare ton har jag för mig men jag är typ kritvit och den passar mig! Blir dock för ljus på sommaren när man är solbränd och fin så då får man ha en mörkare ton under sommaren:)

+1 på den. Täcker bra och huden känns fräsch med den på. Och jag är också väldigt ljus.. :)

Mvh Domino_s
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Jag kan ju säga att milk från MUS är för mörk för mig. :p Finns det ljusare eller går det att få tag i en vit foundation att blanda med?
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Sola solarium? ;):D

Skämt åsido, du kanske skall satsa på en dagcreme (typ BB) och sen bara ett baspuder utan färg som ger jämn bas? :)
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Aldrig i livet! Jag tänker inte förstöra hyn. :p

BB krämerna finns inte i tillräckligt ljus nyans heller. Hittade dock en vit foundation. Beställer hem den och blandar med den jag köpte från MUS.
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Annars ger jag ett slag för den jag har, Dior Nude! Nr 10 borde vara tillräckligt ljus, den täcker allt utan att täcka eller hur man ska säga! (Inlägg 22 här ovanför)

Min syster brukar säga att jag får läskigt bra hy, precis som porslin och då har jag ändå väldigt bra hy i mig själv! :)
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Jag provade den i butik idag och den var mörk den också. Jag är verkligen likblek i ansiktet, har använt keps och solskyddsfaktor 50 hela sommaren,
då jag gjort en massa IPL som gör mig överkänslig för solljuset. Blekare lär jag bli även i vinter. Det får bli en vit foundation + MUS milk.
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Okej, då förstår jag! :) Vill du ha ett puder över finns det ju transparenta som bara fixerar basen och inte ger någon färg! :)
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Jag önskar verkligen att jag kunde sola och få den lite gyllene färgen som Diors foundation hade. :love: Ska helt klart spara det tipset till nästa år!
Köpte ett från MUS som var fint med lite skimmer, deras ljusaste som tydiligen används som highlighter. :p Det fungerar helt ok.
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

hahaha ja, det är det jag älskar med den, man får en lätt ljus täckning men blir ändå lite gyllene! :love: :d

Förstår att det är jobbigt för dig, men om du vill kan du ju alltid köpa ett puder (kanske inte solpuder då ;)) som är något mörkare och fuska fram lite bränna genom att svepa över panna, haka, näsa & kindben! :)
Lägger du en rosa rouche först så kommer du se pigg och lätt lätt solbränd ut! :)
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Ja jag gillade verkligen nyansen på den!

Hm, det kan ju vara något att prova! Annars får man gå och ta en soldusch. :)

För att visa hur ljus jag är bredvid någon som är normal. Jag har inget annat än ett transparent puder + primer på.
Medens min väninna är sminkad med vitt puder i ansiktet. ;)
uouto_by_erehsidne-d6b7vcv.jpg
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Ja du är verkligen ljus! Jag hade nog faktiskt tagit mig en soldusch! :o:D

Du har så fantastiska drag & ögon, allt skulle komma fram så mycket mer med lite färg! :)
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

På vintern när jag är som blekast använder jag ELFs Tinted Moisturiser SPF 15 i Ivory eller Light Beige. Finns några andra ljusa också åt det gulare eller aprikosfärgade hållet.

Dessutom kostar den 15:-. Passar mig rätt bra ;)
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Jag är otroligt blek och till råga på allt har jag hemskt röda kinder :( (folk frågar mig alltid om jag precis varit ute i kalla luften) och har provat det mesta i sminkväg delvis för att dölja det röda - bl.a allehanda "dölja det röda produkter", inget har dock funkat som utlovat.
Puderfoundation funkar inte på mig för det ser bara ut som att hela ansiktet ska flaga iväg så det är flytande som gäller för mig också.

Något som funkar "ok" är Mary Kays flytande foundation som är semitäckande. Färgen jag har där är Ivory 200.

Dock hittade jag något som fungerar perfekt är Cliniques redness solutions som tonar ner det röda i kombination med Cliniques BB cream (minns inte vilken nyans jag har men det fanns väldigt ljusa färger där, tom ljusare än det jag har). Fick tipset på Kicks och tjejen där sminkade mig med dem så jag fick se att det verkligen fungerade (innan jag la typ 600 kr på produkterna).
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 163
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Är det någon här som har rosacea eller väldigt känslig hy i ansiktet som vill dela med sig om vilka hudvårdsprodukter ni använder? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 264
Senast: Tassa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 113
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp