Väldigt ljus foundtation?

Springsteen

Trådstartare
Det borde finnas en del ljushyade här på bukefalos. :D

Vilken foundation använder ni? Hur pass ljusa är ni i hyn? Ni får hemskt gärna slänga in lite bilder.

Jag tycker att det är omöjligt att hitta en som är tillräckligt ljus som samtidigt kan täcka lite röda ärr.
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

jag är väldigt ljus, de flesta märken har inte tillräckligt ljus för mig. Jag vänder mig av tikeis mineralsmink :)

Täcker ärr ex. gör du sedan med en concealer :)
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Egentligen har jag inte så ljus hy naturligt, men jag kämpar aktivt för att ha den så ljus som möjligt med hög SPF, undvikande av sol och smink som kanske är liiite ljusare än hudtonen, men inte så stor skillnad att det ser märkligt ut ;) (Den lilla svarta och svåra tjejen i mig vägrar dö ut, trots att jag kanske borde kommit över den där fasen vid det här laget, men icke! :D)

Jag tycker att märken som MAC och Make Up Store har ljusare nyanser överlag om man jämför med andra stora märken som Dior eller Chanel, jag har nog inte ens använt de ljusaste alla gånger. Även Tikei som Lillagoajag tipsar om äger jag en foundation från, det är inte den ljusaste nyansen men den är ändå bland det blekaste jag sett i sminkväg, så det kanske kan vara något! Det är inte heller ett dyrt märke, så du kanske kan kosta på dig att testa? :)
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Jag är så ljus att jag näääästan är genomskinlig, jag brukar använda den ljusaste som går mot gult och blanda den med vanlig dagcreme.
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Använder Maybellines dream matte mouse, 010 ivory heter den jag använder och tycker den är super! Finns i ännu någon ljusare ton har jag för mig men jag är typ kritvit och den passar mig! Blir dock för ljus på sommaren när man är solbränd och fin så då får man ha en mörkare ton under sommaren:)
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Jag är ett lik och har använt Make Up Store, MAC, Body Shop och numer gloMinerals.
Concealer alltid från MUS.
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Jag är själv inte så ljus, men min syster är närmast kritvit! Hon använder Make up stores matta foundation och färgen milk. Den är vit (på riktigt, som mjölk) :p

Nu på sommaren när hon har lite "bränna" så fungerar Lore'al True match W1 (som jag tror är Golden Ivory) Den kan du bygga upp bra täckning med! Behövs ingen concealer, jag som har akne atm använder denna om jag vill ha slät hy, man bara "bygger på" där det behövs täckas, det blir inte mörkare eller kakigare. Ser inte ett dugg lustigt ut. Man ser bara mer perfekt ut:D
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Jag anser mig själv ha extremt ljus hy, rödhårig och pigmentbefriad som jag är. :P
Det enda som funkat riktigt riktigt bra för mig hittills är denna:

http://www.faces.se/shop/me-mineral-essence/me-high-coverage-foundation-sandstorm-l2

Har inte gillat puderfoundation tidigare då jag inte tyckt att de täckt tillräckligt, men denna täcker nått fantastiskt faktiskt!..:) Jag köper den hos en återförsäljande hudterapeut i min stad, alt. beställer från sidan jag länkade till.:)
Concealern är riktigt bra också faktiskt.

Men det bästa i concealerväg jag hittat är faktiskt denna:
http://www.kicks.se/isadora/treat-cover-concealer-stick-p9124
"kg-priset" blir ju dessvärre sjukt dyrt, men så länge jag inte hittat nått bättre så är detta faktiskt det bästa för mig. :P :)
 
Senast ändrad:
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Make Up Stores foundations i Ivory fungerar kanon för mig. Typ alla ljusaste på Kicks är för mörka för mig, men den är underbar.
Tillägg: Max Factor All Day Flawless Foundation i light ivory är också underbar. Täcker mkt bra. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Om jag använde foundation så använder jag make up stores matta foundation "milk".
Foundation ska inte användas för att täcka skavanker, använd då consealer. Jag har testat många både svindyra och billiga och den bästa gör min hy är maybellines nr 21 fair naturel. Är riktigt ljus och täcker bra. Är ett coverstick och lätt att använda!

Såhär blev är jag (inget filter på bilden...)

a728a274059811e382e022000a1fbc68_6.jpg
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Body Shops & Lumene! Speciellt Lumene har väldigt ljus och täcker bra! Har även jag ärr och mycket röda partier
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Armani luminous silk!

Är ljus men dock ganska gul/varm hudton (samiskt påbrå) och gillar lyster på gränsen till att se svettig ut. :angel:
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Är rätt ljus använder BB från Isadora 01 Fair men den är lite för mörk för mig men funkar efter som att den inte täcker så bra :)
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Så himla ljus tycker jag verkligen inte att jag är, har naturligt svarta ögonbryn/fransar osv men till och med nu på sommaren får jag leta bland de ljusaste foundationens, och normalt kör jag med Maybellines Dream Matte Mouse, 010 Ivory som ett par andra här i tråden skrev. Consealer kan jag knappt använda utan foundation då jag får mörkare fläckar i ansiktet efter den, aldrig hittat en ljus nog. Och ändå tycker jag som sagt inte att jag är särskillt blek :p Har sedan länge konstaterat att vi nordiska människor bortses från vid sminkutveckling :cautious:
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Everyday minerals har väldigt ljusa nyanser i sina fair-foundations.
Dessutom kan man beställa provkit billigt.
Tycker deras IT-base eller matte-base är bäst då de även täcker rätt bra.
Multitasking concealer är grym men det finns ljusare som nog skulle passa dig bättre.
Jag är ordentligt ljus vintertid men även rätt rosa ;)
 
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Tusen tack för alla svar! Jag klarar inte av puder foundations så jag letar efter en som är flytande. :)

Det här är hur pass ljus jag är i hyn nu. Jag är solbränd här om man jämför med hur jag ser ut på vintern.
(Det är den andra sidan som har röda ärr.)
hh333_by_erehsidne-d6if5h5.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Väldigt ljus foundtation?

då tror jag verkligen på Make up stores milk som Tornblomma tipsade om. Googla killercolours blogg. Hon kör den och är väldigt lik dig i hudtonen.
Gillar MUS's foundations men har aldrig lyckats hitta rätt nyans så jag har gett upp :p

Ett alternativ ser jag efter lite googling skulle kunna vara Make up store Liquid Foundation Ivory som är ännu ljusare än milk. Spindelsven heter en bloggare som lagt ut en del bilder på sig själv med den på :)
 
Senast ändrad:
Sv: Väldigt ljus foundtation?

Är brunare än dig även om jag oxå har rätt blek hy fast mer åt aprikoshållet. Köpte en från body shop flytande fondation som funkar bra tror den säljs här i Sverige med. Har tyvärr lyckats fräta bort texten vad den hette men den funka iaf för mig. Innan letade jag på hm men där fanns bara skräp.

Förresten du har ju fått fin hy nu av det man kan se på bilden!
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 163
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Är det någon här som har rosacea eller väldigt känslig hy i ansiktet som vill dela med sig om vilka hudvårdsprodukter ni använder? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 264
Senast: Tassa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 113
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp