Har aldrig tänkt att denna helg handlar om att fira valborg utan mer gå demonstrationståg på 1 Maj. Nu gör jag inget av det men men.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man firar in våren....Har aldrig tänkt att denna helg handlar om att fira valborg utan mer gå demonstrationståg på 1 Maj. Nu gör jag inget av det men men.
Är lite olika varför det firas men vanligaste är väl firandet av ett tyskt helgon och minst vanligast för att driva iväg häxor som red på kvastar eller getabockar under natten till 1 maj.Man firar in våren....
Jag brukar dra den första förklaringen när jag förklarar varför folk firar Valborg, den är ju rätt i grunden. Sedan vidare att vi (hemma i alla fall ) brukade passa på att elda i diken och göra av med gammalt ris, praktiskt liksom.Är lite olika varför det firas men vanligaste är väl firandet av ett tyskt helgon och minst vanligast för att driva iväg häxor som red på kvastar eller getabockar under natten till 1 maj.
Att jag vet varför gör denna ledighet inte till att jag tänker på valborg utan på demonstrationståg.
Nej, man får inte vara trött eller bakis på 1a maj ju!
Jag brukar dra den första förklaringen när jag förklarar varför folk firar Valborg, den är ju rätt i grunden. Sedan vidare att vi (hemma i alla fall ) brukade passa på att elda i diken och göra av med gammalt ris, praktiskt liksom.
Jag älskar dock att när jag på lunchen idag nämnde att det var Valborg hemma, var den första frågan: "Oh, is that the one when you worship frogs?!" Jag kan eventuellt ha pratat om små grodorna någon gång.
Tycker det känns som valborg firas mer i studentstäder än övriga landet.Du har inte pluggat i Uppsala hör jag
Nä! På vår utbildning satt man i ateljén, jobbade och drack vin på valborg.Du har inte pluggat i Uppsala hör jag
Tycker det känns som valborg firas mer i studentstäder än övriga landet.
Känns som det inte som om Lund ligger långt efter i firandet av Valborg.Fast firandet i U-a är EXTREMT
Nä! På vår utbildning satt man i ateljén, jobbade och drack vin på valborg.