H
Hingstval
Jag söker en hingst till mitt sto i år.
Hingsten ska vara välbeprövad och ha gett mycket goda avkommor inom hoppning. Även ett elastiskt och trevligt steg är varmt välkommet.
Hingsten ska ha en mycket bra stamtavla och får inte ha lång rygg (eller nedärva detta).
På det ska hingsten även inte ge allt för stora avkommor. Som t.ex. Briar.
Stoet är under 160cm och avkomman får gärna ha hennes storlek upp till strax över 160cm. Därav kommentaren om hingstens nedärvning i fråga om storlek.
Hon är tävlad i hoppning till och med 125cm med goda resultat men slutades hoppas efter en skada.
Har en mycket god hoppteknik, bra hopphuvud, men svårt för avståndsbedömning.
Inte kapacitet för svår klass, men väl medelsvår.
Har en medioker skritt, bra trav och medioker till bra galopp.
Är något lång i ryggen och lågställd.
Har mycket Utrillo i sig.
Jag har sneglat på ett antal hingstar, men tycker att det är svårt då informationen om de beprövade hingstarna sällan nämner sådant som hur de nedärver (generellt) rygglängd, mankhöjd, gångarter e.t.c.
Jag är mycket för Capitol blodet, men vet inte om det passar henne.
Tillägg: Det är givetvis ett godkänt halvblodssto.
Hingsten ska vara välbeprövad och ha gett mycket goda avkommor inom hoppning. Även ett elastiskt och trevligt steg är varmt välkommet.
Hingsten ska ha en mycket bra stamtavla och får inte ha lång rygg (eller nedärva detta).
På det ska hingsten även inte ge allt för stora avkommor. Som t.ex. Briar.
Stoet är under 160cm och avkomman får gärna ha hennes storlek upp till strax över 160cm. Därav kommentaren om hingstens nedärvning i fråga om storlek.
Hon är tävlad i hoppning till och med 125cm med goda resultat men slutades hoppas efter en skada.
Har en mycket god hoppteknik, bra hopphuvud, men svårt för avståndsbedömning.
Inte kapacitet för svår klass, men väl medelsvår.
Har en medioker skritt, bra trav och medioker till bra galopp.
Är något lång i ryggen och lågställd.
Har mycket Utrillo i sig.
Jag har sneglat på ett antal hingstar, men tycker att det är svårt då informationen om de beprövade hingstarna sällan nämner sådant som hur de nedärver (generellt) rygglängd, mankhöjd, gångarter e.t.c.
Jag är mycket för Capitol blodet, men vet inte om det passar henne.
Tillägg: Det är givetvis ett godkänt halvblodssto.
Senast ändrad av en moderator: