Välbeprövad hopphingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hingstval
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 3 934
Sv: Välbeprövad hopphingst?

Det stämmer att där är flera krav för att få seminera m Contender, reglerna står på Holsteinerförbundets hemsida. Tyckte inte det var lönt att skriva dem här, eftersom han ändå inte är aktuell till TS´s sto

Cortus är för lång i ryggen. Det är så svårt att veta också om hingsten är lång i ryggen och nedärver det eller om han inte gör det.
Däremot Camaro M såg väldigt trevlig ut!
Han hamnar bland de tänkbara kandidaterna.

Hur jag sedan ska lyckas välja bland hingstarna vet jag inte. :crazy:

Camaro ger stort, så han kanske inte är det ideala valet ur den synpunkten. Om du gillade Acacio så kan Advokat vara något också, de har nästan samma stam (Acord II-Calypso II).

Kände precis som Seagirl M att QE är den perfekta kandidaten. Passar utmärkt. Verkar vara jättekonstigt att det är så dålig dräktighet på honom- man har ju nästan inte vågat gå förbi honom med ett sto utan att hon blir dräktig tidigare.. Och visst har väl Flyinge skickat frys på honom förrut utan problem?

Det är ganska stor röra i huvudet just nu så jag fortsätter och rör om lite mer.
Någon som vet om det går att betäcka med Cornet Obolensky?
Tycker mycket om Corlensky G, men han är för obeprövad för min smak så det kändes vettigare att gåt till "källan".

Tillägg: hittade en sida på internet där det står att han kostar 4900us dollar för två doser. Kan det verkligen stämma?

Senast ändrad av en moderator:

Jag lever visst i världen där us dollar fortfarande motsvarade 10sek...

Jag hittade prisuppgift på Gestüt Ligges för CO, han kostar 2000 Euro för 2 insemineringar, som tydligen kan användas till fler ston om jag förstår det rätt..

Hälsningar Monika

jag är väldigt förtjust i cardento, problemet med honom är ju att han kan lämna antingen stort eller litet men hoppförmågan och suget efter hans avkommor om man ska sälja pratar ju för sig själv:bow:

*kl*

Nu har jag funderat lite mer.
Just nu har jag några kandidater som jag sitter och funderar mellan. Frågan är bara hur jag ska avgöra mellan dom.

Iowa, A-dur, Camaro M och Corland

Två frågor som säkert ni har koll på. Hur hög är A-dur (och vad nedärver han för storlek) och finns Camaro M på färsk semin?

Cardento är väl i dagsläget en av Sveriges absolut säkraste hoppförärvare vi har. Han lämnar olika typer och olika storlek, men dom allra flesta har en gemensam egenskap och det är att dom vill hoppa, dom kan hoppa, dom har en bra inställning till hinder, dom har stor kapacitet, dom är lättsålda om dom är bra, vilket många är!

Cardento är en bra hingst, men han passar inte till detta stoet.

Liknande trådar

Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
5 013
Senast: Nafayette
·
Avel Detta kommer att bli mitt första föl och jag känner att jag kanske inte alls är så påläst som jag borde vara. Kan ingenting men pluggar...
Svar
18
· Visningar
3 701
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 835
Senast: Görel
·
Avel Kommer med stor sannolikhet betäcka mitt 4-åriga sto i år för att ge henne en lång läketid efter en vrickning i hagen som inte vill ge...
Svar
0
· Visningar
971
Senast: Linn_H
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka