Valack som har kladdiga bakben.

Iallafall våta tvättlappar kan svida och bränna utav jävulen, torra är logiskt sett mindre risk att ha tillsatser men att det är tänkt till barnrumpor är ingen garanti för att det inte är skit.

De torra tvättlapparna borde det väl vara lugnt med. Det är väl i våt tvättlappar det kan finnas saker som kan irritera barnrumpor och som då säkert kan irritera på häst också.
Givetvis är det torra jag använder :)

Jag tycker kvaliteten på torra tvättlappar i papper försämrats under de sista 10 åren. Tidigare smulade de inte märkbart, nu gör de det så fort det blir lite blött.
Jag använder bara de tvålagers som används inom t ex sjukvården, och de kan ligga i blöt länge utan att smula och separera. Vanliga från ICA tror jag håller upp till en minut, sedan är det kört.
De torra tvättlapparna borde det väl vara lugnt med. Det är väl i våt tvättlappar det kan finnas saker som kan irritera barnrumpor och som då säkert kan irritera på häst också.

Ja, de våta för barnrumpor är det oslagbart bästa att ta bort olja med. Jag har tyvärr haft ihjäl skinnet på min ratt genom att torka med barnservetter, skinnet är helt uppfrätt. Det har också frätt bort stygnen på växelspaken. Känns hälsosamt på barnhud :cautious:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 157
Senast: cf234k
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 640
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 663
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte