Valack och hingst..

0

04400220

Sätta ihop 3årig hingst med 5årig valack? Går det bra, nått att tänka på.. Båda flockuppfödda.

Sv: Valack och hingst..

Det brukar funka.
Välj gärna en hage som inte ligger granne med stohagen, eller andra hästar. Låt dom stå i boxarna brevid varandra natten innan och släpp sen ut dom.
Lycka till!

Min gamla ridlärare låter sin nu 6årige hingst gå med i en stor vallackflock och jag tror att han har gått där typ 3år. Inga problem alls.

Varför skulle det inte gå?
Är båda hästarna vettiga i huvudet så skall det ju inte vara några problem alls.

Vet en hingst som pendlar mellan sina ston på sommaren och unghingstarna på vintern, unghingstarna kan vara allt mellan 1-4 år, aldrig några problem där inte..

En flockuppfödd häst behöver sin flock.

Det borde gå bra, men det kan bli problem på vårkanten om det är ston i näraliggande hagar. Då kan valacken förvandlas till en rival som skall dödas/bort ur hagen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 878
Senast: mars
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
961
Senast: Askur2017
·
Kultur Hej! Jag försöker sätta ihop en musiklista till min pappa! Min pappa är rätt så trött på prylar som tar plats, så jag tänkte mig att...
Svar
7
· Visningar
288
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?