Val av ras.

Sv: Val av ras.

Jag har träffat en Amerikans Bulldogg. Skittrevlig. Men dom är nog lite svåra att få tag på.

Jag visade precis Milda bilden, hon ville också HAAAAAAAA :D :D :D

Har jag skrivit så så menar jag förmodligen sönderavlad. Dyslexin slår till när man minst anar det. Tur att vi har språkpoliser här.

Nej det är faktiskt jag som stavat fel. Men tack för ditt bemötande ändå.

Är du avis på att jag får punga ut med 15 000 kr också? :crazy:

Äääsch, om du vill kan du ju få låna min utomordentligt vackra och perfekta hane, så kan vi bedriva blandrasavel här hemma på gården :idea:

Jag menar, det verkar ju vara så populärt numera på Buke att avla hejvilt på raser som inte passar ihop :devil:
Så varför inte en väldigt skarp Fila-hane och en vek Staff?! *känner mig grymt smart nu*

Jag menar, eftersom pappan är superb på att vakta så MÅSTE ju alla valparna också bli det! Och eftersom pappan är stor och mamman liten, så blir ju självklart valparna i den storleken du vill ha också.
Och eftersom pappan råkar ha HD, men mamman inte har det, så blir ju valparna friska ändå, för dom är ju blandisar! Och alla vet vi ju att dom är friskast i världen. Så det så.

Hahahaha

Nu är hon igång..

Schysst!! Bara sabba min tråd!!!

:rofl: :rofl: :rofl:

Jag har inga skrupler alls, det vet du väl? :D Jag sabbar alla trådar jag känner för att sabba.....;)

Naah, men tänk så söta dom skulle bli också! En mellanstor Milda med skinn som en blodhund, som biter främmande och är passgångare :rofl:

Finns ju en veterinär som föder upp Grandisar om jag inte misstar mig. Kan inte tänka mig annat än att hon verkligen satsar på att få verkligt fina och bra såna!

Ja, om det betyder att få många hundar som är hemska mentalt, så visst :crazy:
Man tycker att hon BORDE ha bäst hundar, men det har hon inte. Dom som visas upp och ställs ut är verkligen fina att se på, men i övrigt kan man önska mycket från den uppfödaren.

Jag säger som någon tidigare, en Pinscher (fd Mellanpinscher).
Otroligt vakna, lättlärda, pigga hundar med lite vakt. Bra storlek, ingen pälsvård, fäller minimalt.

Vad gäller pinschrarna så är dom ju även kända för att behålla sin lekfullhet livet ut och är aktiva, men de jag känner till har ändå inget problem att koppla av inomhus och de älskar att mysa med sin familj och att få vara med.

Jag menar, det verkar ju vara så populärt numera på Buke att avla hejvilt på raser som inte passar ihop

Åh! Får jag köpa en valp då??? Snälla!! :love:

Det är precis en sådan jag vill ha. Jag behöver en mellanstor hund som är varken hård eller mjuk = alltså lagom skarp! :idea:

Och då det är en blandis så blir det ju en frisk hund. :)

Snälla, kan jag tinga en!! :banana:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 962
Hundavel & Ras Japp. En rasväljartråd! ;) Har för tillfället två JRTC-russllar, men eftersom gammeltanten är 13,5 år och den yngre förmågan, som är 2...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 628
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 637
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar