Val av hingst hjälp!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Caramell
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 827
C

Caramell

Jag har ett 19 årigt halvblodsto som jag vill betäcka. Men med vilken hingst? skulle verkligen behöva ert tyckande.:confused:

Hon är efter Bordeaux och han är ju efter Utrillo.
Hennes mamma är efter Granit och längre bak finns det Ernö, Graphit, Jocer.

Hon har ett jättebra temprament som jag gärna vill behålla, lugn men pigg och känslig, uppmärksam. Hon är utbildad i msv i både hoppning och dressyr men har tyvärr inga resultat efter tävlingar eftersom det var ett tag sen hon tävlade.
Hon är bara 158 com hög och jag skulle önska en fölis som blir ca 165.och kanske lite smäkrare än hon. Hon ser nämligen ut som halvbold skulle göra för tjugo år sen, alltså rätt kraftig.

Sv: Val av hingst hjälp!

När man skall välja hingst ska man sätta sig och fundera: Vad vill jag ha för avkomma? Tävlingshäst? Utställningshäst? Avelshäst? Försäljningshäst? osv. Hopp eller dressyr eller varför inte både?
Du får gärna svara på dessa frågorna.

oj förlåt jag vill ha en häst som jag kan tävla i både hoppning och dressyr med. jag har inte bestämt mej vad jag ska hålla på med än så de får bli båda. kan ju eventuellt sälja sen men det går ju att sälja en tävlingshäst.;)

Jag har lagt upp en bild på stoet på min profil. hoppas det går att se!

Då skulle jag tipsa om Majim G 968.
167cm-21cm. Prem AB.
99889=43p (5år).
Gång:888
Hopp:7/8
Testryttare hopp: 8/8
Testryttare dre: 6/8
Tävlat: Hopp 1.40/6-0-1 Dressyr:MB/6-3-3

Liknande trådar

Avel jag har ett nu 3 årigt korsnings sto arab/travare som jag vill betäcka. jag undrar om någon vet någon fin hingst som kanske skulle kunna... 2
Svar
29
· Visningar
3 003
Senast: Mabuse
·
B
Dressyr Hej alla! Jag hoppas att ni kan hjälpa mig. Min kompis har köpt ett sv. hblsto för ett par månader sedan som hon ska låta betäcka...
Svar
4
· Visningar
1 335
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka