Val av hingst 2009 - dressyr

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Curant
  • Startdatum Startdatum
C

Curant

Ni som funderar på att betäcka i år, vilken hingst funderar ni på?
Motivera gärna varför...

Har själv ett AB-premierat diplomsto e.Trofé som jag ska betäcka.
Mina krav är:
* bra temprament och ridbarhet
* bra gångarter - ffa skritt o galopp, stoet fick en 9:a på sin trav
* lämnar lätta avkommor av lite större modell
* bra ben
* hög dräktighet -mitt sto är lite svårt att få dräktig
* bra pris - en vettig språngavgift så det inte drar iväg. Hellre då ett högre pris vid levande föl (om det blir nåt)
* TAI

Har ni några förslag...?
(ska inte avslöja än hur jag tänker)

Sv: Val av hingst 2009 - dressyr

Fick information om hingsten Zuidenwind 1187 i VDL:s monter på mässan i Göteborg i helgen.

Han såg verkligen fin ut :love:

Poängen han fått var ju inte heller att leka med Ext: 99879

Han segrade i sin årgång vid bruksprovet i KWPN våren 2007 med poängen skritt 8 trav 9 samt galopp 9....

Vet inte vad han kommer kosta men har mailat till Gränsbo där han ska stå. Hittar ingen info än på hemsidan...

Detta kanske skulle vara ett alternativ för din del ?
Jag överväger iallafall om jag betäcker om stoet jag betäckt iår e Master.

Loredes kanske? Loredes fick 10 på galoppen.

Vart kommer Loredes finnas tillgänglig i år? Hittar inget om honom på Ängagårdens hemsida..

Jag ska betäcka mitt sto med den tyska hingsten San Amour.
Stoet jag betäcker har tävlat upp t om svår dressyr. e: Bernstein. Ett super fint sto med väldigt bra gångarter.

Varför jag väljer San Amour är för att han har ett stort register på sina gångarter. Han har inte lämnat så mycket pga av sin unga ålder (f 2004) men fölen efter han har blivit lång benade med stora luftiga rörelser. Han har även en stark typ och hög ridbarhet. Förra året såldes en avkomma efter han för EUR 70,000. Han har en stark dressyr stam bakom sig.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981
Avel Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 017
Senast: Karoliten
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 373
Avel Funderar lite hur jag ska tänka kring försäljning av mitt sto och tar gärna lite tips av er med erfarenhet. Hon är dräktig nu och fölet...
Svar
6
· Visningar
1 656
Senast: maria_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka