vaktlar/zebrafinkar

Sv: vaktlar/zebrafinkar

hoppas det går bra med dom små sen. Det kan vara lite knepigt att hitta vaktlar tycker jag, men det finns ju helt klart uppfödare om man bara letar lite. Djuraffärerna tar massor för vaktlar :crazy:

Jag hade tre stycken.. gjorde om ett stort akvarium till deras bur och hade fågelburen med undulaterna ovanför.. funkade skitbra! Dom la ägg jämt men bara ett i taget och honan orkade inte ruva särskillt länge.. hon misskötte det där så det blev ju aldrig ungar tyvärr.. Min vaktlar fick nån särskild blandning som jag köpte i en zoobutik sedan var det hus, granris, kvistar lite bark och allt möjligt kraffs.. dom springer ju omkring typ ständigt. hoar och "blåser" och får fnatt då dom hoppar och försöker flyga.. Mina åt även mjölmask som jag köpt på samma butik.. lättskötta var dom och det krävde inte mycket ...

tack för att du delar med dig av dina erfarenheter :). var det kinesiska eller japanska dvärgisar??

läste att kinesiska dvärgvaktlar också ska ha kalkkross. vart köper man det?

hmm.. det kan nog funka.. men det borde bli typ zebrafinkar i sånna fall. Dom har väl boet upphöjt och jag tror chansen till kamikaze bebis är rätt stor ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka