Vakthundar

Sv: Vakthundar

"exakt, en skarp hund måste vara labil och ha en bra självförtroende"

Du menar inte stabil? Annars har jag missat poängen, förklara!!

ChristinA skrev:
"exakt, en skarp hund måste vara labil och ha en bra självförtroende"

Du menar inte stabil? Annars har jag missat poängen, förklara!!

självklart menade jag stabil:rofl:
var tydligen tröttare än vad jag trodde igår....

Ja det framgick väl inte men han vaktade om han blev tillsagd att göra det.
Utan kommando = semester
Hans förra ägare jobbade som hundförare och säg det han inte tränat in med denna hund (han sökte fallskärmshoppare som fastnat i träd bla)

Ja du allt kan man tyvärr inte få är det en skarp vakthund ja då får du nog glömma bitar som trevlig familjehund ex.

Tror fortfarande få här begriper var ens en vakthund är.

Rhodesian ridgeback de flesta av dom skrämmer man åt skogen i badbyxorna.
En vakthund ska vara åt det lömska hållet skit kul o ha hemma.

Sen skriver du att du inte klarar av en rottweiler ????
men en vakthund ska du kunna kontrollera?
säg istället att du vill ha en hund som bjäffar när nån kommer.

Och du har träffat så många så att du kan säga "de flesta"?
Mina skrämmer du då inte, slår du dem så backar de men inte för att de är rädda utan för att de är veka (vilket en RR SKA vara).

Kan säga att min gammeltik tuggade lite på ett fyllo, som var för närgången, när hon var ung. Hon varnade och jag varnade men han kom prompt för när aoch jag kan säga att hon backade då inte!

Tyvärr så finns det ju oseriösa uppfödare som avlar på skit men det finns det ju inom alla raser. Många dobermanns t ex skiter ju ner sig och tömmer analsäckarna bara man nyser i princip.

Lite off topic men jag tycker inte om sådana generaliseringar som ämnar att ge en negativ bild av en viss, i detta fallet min, ras.

Ja du allt kan man tyvärr inte få är det en skarp vakthund ja då får du nog glömma bitar som trevlig familjehund ex.

Tror fortfarande få här begriper var ens en vakthund är.

En vakthund ska vara åt det lömska hållet skit kul o ha hemma.

Sen skriver du att du inte klarar av en rottweiler ????
men en vakthund ska du kunna kontrollera?
säg istället att du vill ha en hund som bjäffar när nån kommer.

:rofl: :rofl: :D :bow:

Och du har träffat så många så att du kan säga "de flesta"?
Mina skrämmer du då inte, slår du dem så backar de men inte för att de är rädda utan för att de är veka (vilket en RR SKA vara).

Kan säga att min gammeltik tuggade lite på ett fyllo, som var för närgången, när hon var ung. Hon varnade och jag varnade men han kom prompt för när aoch jag kan säga att hon backade då inte!

Tyvärr så finns det ju oseriösa uppfödare som avlar på skit men det finns det ju inom alla raser. Många dobermanns t ex skiter ju ner sig och tömmer analsäckarna bara man nyser i princip.

Lite off topic men jag tycker inte om sådana generaliseringar som ämnar att ge en negativ bild av en viss, i detta fallet min, ras.

Ja jag kan nog säga att jag skrämmer de flesta åt helvete om jag vill utan ens bli biten av dom. men jag sa inte att jag gjorde det med alla.

Det är oftast inte storleken som har ngn betydelse när det gäller vakt hund. Det är hur de låter och hur mkt de vill vakta. En lite mindre hund med enorm röst skrämmer bra de med. Då hunden är inne så ser ju inte tjuvar den.

Hej . Jag har Hovawart och Älskar den rasen sedan 33 år. Vår kennel har vi haft i 25 år. För mig finns det ingen bättre hundras. Den har allt. Pälsen är lång och vacker. Men kräver nästan ingen pälsvård alls. Tempramentet är vaket, alert men även lugnt o stabilt. Den ställer upp på allt man hittar på. Ju mer desto bättre. Den är trofast, lättlärd och mycket robust. Det den kräver är uppfostran och lek. Det kan vara lydnad, spår, agility eller drag. Bara man hittar på något. Den ska inte bara gå o vakta gården (det gör den ändå).
Hör av dig om du vill veta mer.

har inte läst hela tråden men en tollare? fast de har ej vakt.. de låter som en dvärg shnauzer i stort format

Har heller inte läst hela tråden, men jag har en jaktlabrador här hemma och dom är mycket aktiva i skogen och behöver mycket motion och kan dra nästan vad som helst (inte min hund dock) Så ni kanske ska fundera på en jaktlabrador?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 551
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 505
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Hej! Söker tips/råd angående mina två hanhundar. Har en renrasig malteser och shi-tzu, maltesern är snart två år och shi-tzuin fyllde...
Svar
12
· Visningar
3 615
Senast: Snusbror
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 146
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar