Sv: Vägrar sluta mata våra stallkatter
Det handlar inte om att orka på det viset att jag tycker det är jobbigt,utan att jag inte orkar att dra hela historien igen,det är en lång och tråkig historia,har berättat den flertal gånger,och det känns som man tjatar!
Men när stallkatten kom för ett antal år sen till stallet,så var det för att den skulle vara där,där finns inga större faror för katter,för bara för att det är en stallkatt så ska den inte springa vind för våg,man har ett ansvar!
Men jag antar att du inte har en susning om hur och var jag bor med tanke på att du svarar som du gör när jag skriver om trafiken! Och precis,där jag bor är inget lämpligt ställe för en katt och springa hur som helst,jag har järnvägen på ena sidan huset,E4an på andra sidan,och gamla E4an ett par 100m bort,och precis utanför husknuten åker tung trafik till ett cementgjuteri och även busslinjetrafiken..
Jag bor definitivt inte i ett kattbra samhälle,det kan man se ett par gånger i veckan här när man går på vägen..Det ligger några platta här..
Jag vet inte vad du tycker om katter och ansvar..Men jag kan inte låta en katt springa här,det är mitt ansvar som ägare att skona så gott det går från skador! Jag tar ansvar för mina djur! Jag hade aldrig skaffat katt hit där jag bor,då hade den fått varit inne! Och en inspärrad katt,nej,den vill vara ute!
Det är ena delen..
Den andra är grannen,som gått så långt med att jag till slut polisanmälde henne! Och då har det gått långt!
Jag har inte avlivat katten för att jag anser att det är ett nöje!!
Och egentligen har jag ingen orsak att förklara mig för ett gäng okända människor,för förhoppningsvis så avlivar man inte katter/djur för nöjes skull,utan det finns en rimlig förklaring och genomtänkt beslut bakom när inga andra möjligheter finns!!