L
liljekonvall
Min tik(schäfer/golden/labradorkorsning) på 10 månader vägrar gå så fort hon ser en hund.Vi bor på ett ganska hundtätt ställe så det börjar bli ganska jobbigt.Hon är inte aggresiv utan verkar mest nyfiken.Hon vänder hela kroppen och drar mot den andra tills den kommit utan synhåll.Vid ett flertal tillfällen har lösspringande hundarkommit fram och hälsat och det har aldrig hänt något men det blir ganska svårt att kontrollera henne ändå.Så fort hunden är borta är hon lydig och följer fint i kopplet igen.Vad kan man göra? Jag har testat att sätta henne,vilket funkar bra men då hundar finns överallt får jag ju inte göra annat på våra promenader.Har också testat att bara fortsätta gå men dels blir det ju bara dragkamp och dels är hon ganska stark.Att ha godis i handen funkar till viss del,då har hon fokus på mig tills hon ser den andra hunden.Godiset är då bortglömt.När hunden passerat/försvunnit söker hon åter kontakt som att inget hänt.Någon som har något råd vad jag kan göra för att få bort det här