Lycanthrope

Trådstartare
Uppdatera minnet lite..

Om man tävlar hoppning, tex clear round lr vad som helst, och hästen vägrar, då får man inte lägga en volt?
Hur får man då göra för att komma på hindret igen så smidigt som möjligt? :angel:

Sv: Vägran

okey.. jag hörde nångång i yngre dagar att man inte får lägga volt? att det gav "minuspoäng".. men jag kanske är snurrig :angel:

Sv: Vägran

Förmodligen förväxlar du det med att du inte får lägga volter under anridningen. (Dvs inser du att du kommer komma konstigt på hindret kan du inte avbryta och göra en ny anridning).

Efter en vägran "räknas" det inte igen förrän du har påbörjat anridningen, så det går bra att lägga en volt bredvid hinbdret och sedan rida på. Det man ska tänka på är att tiden tickar, så sölar man med ny anridning kan man få tidsfel istället (vilket kanske inte är så viktigt i början om det handlar om en grön häst man ska få runt på ett trevligt sätt)

Liknande trådar

Samhälle Från och med 1 januari får man inte längre okej att slänga textilier i restavfallet, utan Sveriges kommuner har som ansvar att informera...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
4 950
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
964
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Bison
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar