Vagn till miniponny

Sv: Vagn till miniponny

Ser faktiskt ut som en Globus vagn! Tror Fjunet har en sån, så hon borde veta...

Det är en Globus! Jag är mycket nöjd med min, men jag vet andra som inte är det.

Okej, tackar för svaret. Den vi sett i Sverige kostar 2500 sek är det ett vettigt pris på dem?
Vi har köpt vår miniatyrhäst i Danmark och stutteriet där hade denna vagn att köra med och dom var nöjda. Dom hade visserligen många olika vagnar men denna tyckte dom dög, man fick bara "bocka" in den lite så bredden passade på pållen.

Ja, det var billigt! Jag köpte min för 2800:- och Equilex tar 3800:- för samma vagn.

Billigast är dem på Lenas ridshop i Löddeköpinge. Såg att du bor i skåne. Försök få tag i en som har de nya däcken, de är mycket kraftigare.

snigelfarmor skrev:
Billigast är dem på Lenas ridshop i Löddeköpinge. Såg att du bor i skåne. Försök få tag i en som har de nya däcken, de är mycket kraftigare.

Det är där jag sett den:) Jag bor ca 5 kilometer från Lenas och där är vi ganska ofta får jag nog säja. Jag ska kolla om dom kan beställa hem en med kraftigare däck. Dom höll på att bygga upp en igår när vi var där men det är svårt att säja om vilka däck den hade för jag vet egentligen inte vilka som är kraftiga eller ej.

Den där vagnen skulle jag inte köpa...
Det är en globus vagn. Det är ju så många som har haft problem med den så Globus har slutat sälja dom och dom har erbjudit sig att ta tillbaka dom vagnar som det har varit problem med, och har varken nån ny modell på vagnen eller däcken som dom flesta har haft problem med.
Mitt tips köp en annan eller var berädd att bygga om den mkt! bla bygga om så man kan byta till några andra sorts däck....

Nähä, om de nu inte har några andra modeller på däcken: Varför har jag helt olika än RK? :confused:

jag vet inte... fattar inte.
Men globus sa att dom inte hade några nadra däck som dom kunde skicka. Det var precis vad dom sa till min återförsäljare...
jag vet inte om dom hade några andra däck till en början. Men sedan agusti -05 har dom inte haft några att skicka till mig iaf...

Jag vet inte om det bara är mig dom dissar? :confused:

De ljuger. Förmodligen så vill de helt enkelt inte skicka ut dem, utan de vill endast sälja dem tillsammans med vagnen.

Funderingar kring däcken: Kan man inte sätta på nya däck som passar, typ någon form av kraftiga BMX däck eller något i den stilen för själv hjulet i sej kan väl fungera.

Har oxå en globusrockard som jag är helnöjd med,men jag fick ta min snälla pappa till hjälp och göra vissa ändringar. Har förlängt skaklarna ngt samt gjort "öglor" istället för att ha dom bara raka.
Tycker den är tusen gånger bättre än min ponnyrockard från börjes den skulle kunna användas som tortyrredskap,inte ett inre organ som sitter där det ska efter ett travrace på grusvägen!!

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
3 146
Senast: Badger
·
Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
1 004
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 433
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar