Vagn eller rockard?

det beror ju pa vad du ar villig att betala for vagnen, finns manga som tillverkar och saljer vagnar till shettisar.

Pappa och hans granne håller på och bygger en rockard till min shettis! De har nog ingen ritning vad jag vet, tror grannen bygger från huvudet. Men om de har det så kan jag skicka den till dig!
Såhär var deras första tanke iaf från början, men jag vet inte hur mycket de har gått på den! Skiss

/ Maris

Börjes i Tingsryd säljer små rockards.
Skaffa helst en fjädrad vagn - man blir helt knäckt av att ha en ofjädrad!
:banana:

Jo men man har ju ändå en viss bild i huvudet hur det ska se ut + att de jag har ringt gör inte till minishetlands!

minivagnar finns hur manga som helst, men man maste betala for dem. roslagsvagnar gor nog en minirockard som inte ar alltfor dyr

Det finns många shetlansvagnar som passar mini, och roslagsvagnar har ju en speciell till mini. Dom vagnarna är värkligen kanonbra, dom bästa tycker jag.

Jag har satt ut annons men det är ju bara rockarder och vagnar som är byggna på bilaxlar och det tycker jag blir lite väl tufft för en minishetland att dra.

Men jag antar det är bara att leta vidare! :)

Det är olika,vi har bygt får vagn nästan själva och den är jätte snygg. :)

Jag har precis köpt en vagn på Börjes Tingsryd till mina c-och d-ponnier men det finns till shettisar där oxå!!!

Se nu till att inte lägga ut pengarna på en vagn som du inte har hög kuskbock på. Att sitta och titta in i rumpan på hästen är inte roligt om du ska köra på vägar och tävla med. Fördelen med Roslagsvagnen är att du ser över ponnyn utan problem, det ser snyggt och propert ut och det är en kvalitets vagn. Ritningen som någon lagt in, såg ut att vara en typisk titta in i svansen vagn......
jag har själv haft sådana vagnar men efter att ha kört Gigg och maratonvagn så skulle jag aldrig mer kasta ut pengarna i sjön för en "titta svansen vagn".

Måste vara svårt att få tag på till sheetland men jag har annonserat ut en gigg för ponny 110-125cm och den är svårsåld......

Menar du min skiss? Själva sätet blir ca 85 cm upp har jag för mig, och hästen är en meter hög, så jag ska nog se över henne hoppas jag. :)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
361
Senast: Cactus
·
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
701
Senast: Kamomilla
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
630
Senast: Lyan
·
Hästmänniskan Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄 Men jag funderar på om...
Svar
5
· Visningar
595
Senast: Piglet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • 🎄Jul 2024🎄
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur