Vaggeryd någon?

Ella-82

Trådstartare
Ja är det någon här som ska dit o tävla den 8-9/8?

Vi är ett gäng från Laholms som ska dit o fajtas. Jag o Anton kommer dock ta det ganska så lungt o jag har inga förhoppningar på något bra resultat. Vi har nämligen inte kunnat träna ordentligt den sista tiden pga sjukdom.

Sv: Vaggeryd någon?

Jag ska dit o tävla, har ingen groom just nu och ingen hage att ställa hästen i..hint hint****
Är det någon i detta land (i vaggeryd) som kan tänka sig stalla in både mig o shettisen över natten?

Du ska isåfall bli min räddande ängel :)

/jenny och zimba.

Jo, Lisa & Bella är anmälda... hoppas bara på att de är i form till tävlingsdagen! Det verkar vara hela bidraget från ÖSLR... (hon tävlar ukl)

Jag ska dit o tävla, har ingen groom just nu och ingen hage att ställa hästen i..hint hint****
Är det någon i detta land (i vaggeryd) som kan tänka sig stalla in både mig o shettisen över natten?

Du ska isåfall bli min räddande ängel :)

/jenny och zimba.

Åh... kul! Då kanske jag äntligen får träffa dig IRL! :D
Vi har lyxat till och bokat box, men planerar själva att tälta gratis... :crazy:

Jag ska dit med mitt shettispar. :banana: Känns som 100 år sedan vi tävlade, ska bli så kul!

jepp, lånar en över sommaren tills mina tvååringar är körbara.

Zimba är världens coolaste kille...ingen som känner någon i vaggerydstrakten????

Jag, mini och groom Sara ska dit. Kom gärna fram och hälsa på oss, Vi är det lila teamet :laugh:

Så kul att så många ska dit! Vill gärna träffa alla buke ekipage. Ser ni en tjock Haflinger så kom gärna fram o hälsa, det är vi.

Snigelfarmor: Har du hittat en hage? Maila Gunilla Granberg annars o hör med henne.

Näää... Är ni de Lila?!? :idea: Vi träffades ju i Linköping, åt kuskmiddag ihop! :bump: Lisa kommer bli sååå glad att ni kommer så vi kan hejja på er igen!

Ha, hon vill ju ha 500 kr för en box....och service är inte hennes grej :)

Någon som har en hage, dela hage med en snäll shettis?

Söker fortfarande groom, då min groom är för stor för shettis. Liten och seg, och i maraton ska vi ta det jättelugnt för vi har inte tränat maraton så mycket.

/jenny

Snigelfarmor, det finns ju tre lokala ridklubbar (Bratteborg, Beck och VSRK), ring någon av dem - de borde ju veta.

Rent allmänt - är 500 dyrt för stallplats på tävling??

Det är ju faktiskt tillåtet att ha en häst i transporten oxå nattetid om man inte har för liten transport förstås, men med en shettis brukar det gå om man tar ut mellanväggen.
Boxavgiften i Vaggeryd är ju faktiskt lägre än på många andra ställen, det brukar ju kosta det dubbla så för tre nätter så är det helt ok tycker jag.

Jaha då var den tävlingshelgen över. Så bra det gick, det hade jag verkligen inte räknat med! Vi kom 2:a totalt med endast 0,45 straff till 1:an!!! Vilken häst jag har, vi som inte har kunnat träna ordentligt på hela sommaren.

Vaggeryd var ju en underbar plats, perfekt för körtävling. Bra boxar o banor. Trevliga funktionärer!

Vad tyckte ni andra som var där?

Grattis!! :D Vad nesligt det kan vara med dom där små straffen...

Vårt lag hade en trevlig helg i skellefteå också, jag tror vi drog ihop 16 rosetter på 4 ekipage. Helt klart godkänt till eleverna som inte heller hade tränat som dom borde.. :angel:

Ja, jag kom hem med 4 blågula rosetter så för mig var det perfekt :banana: Det är så bra att köra par :angel: Det var himla trevligt och bra med utrymme. Arrangörerna kämpade på med alla starter och försökte göra det så bra för alla som möjligt. Det var första gången brunskäcken stod på box (då han gått på lösdrift hela sitt liv) och han klarade det bra. De var superfräscha och helvilda på söndagen på 3e dagen tävling. Så jag bara satt och njöt. Vi tältade för första gången och min 6-åriga dotter tyckte det var URMYSIGT. Dit åker jag gärna igen! Nu ska vi bara fortsätta att slipa på dressyren :devil: och jag har nästan bestämt mig för att debutera Msv i Åsbo :crazy:

Tycker det var en trevlig tävling. Tyvärr gick det inte så bra resultatmässigt för oss, men ponnyn kändes riktigt pigg och glad. Nu ska vi vila lite och om två veckor är det tävling i johannesberg, sista tävlingen för iår.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 248
Senast: Hermelin
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 173
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 668
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka