Vågar man betäcka?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare HubbaBubba
  • Startdatum Startdatum
H

HubbaBubba

Jag har ett sto som jag kanske tänkte betäcka senare. Hon är bara tre i år så det är ju i framtiden det ligger :) Frågan är nu om jag vågar betäcka henne? När hon själv var 1-2 dygn gammal så drog hennes ena böjsena ihop sig så att hon inte kunde gå på hoven :( Hon behandlades och är ohalt och ser trevlig ut i sina rörelser. Ibland så gör hon något lustigt med sitt framben som om hon inte riktigt vet om hon har satt net hoven eller ej. Händer dock bara på mjukt underlag som i ridhus och i boxen. Frågan är om jag vågar ta föl på henne eller om det där är ärftligt med böjsenan :(

hej, jag tycker att du ska rådfråga din vetrinär. men jag tror att du kan ta föl efter henne i framtiden. mensom sagt fråga vetrinären. det kostar ju inget att fråga.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 312
Senast: Masse
·
Hästvård Hejsan! Jag har en häst som är halt fram och bara på böjt spår och på mjukt underlag. Jag importerade honom i december och eftersom...
9 10 11
Svar
206
· Visningar
28 060
Senast: Sirap
·
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 485
Senast: em-pirre
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 281
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar