H
Henny92
För ungefär två månader sen skulle jag rida min kompis fjording och solen sken och allt var så härligt. Vi hade kanske skrittat en kvart och plötsligt stannade hästen... Det stod en älg mitt på vägen och jag som satt på blev stelfrusen. Hästen kastar sig runt och skenar iväg och jag gör allt för att stanna eller i alla fall sakta ner. Plöstligt bockar hon och jag flyger framlänges och skrapar hakan och armarna. Dessutom gick en tand av och flera sprack.
Nu sitter jag här med ett ärr på hakan som aldrig går bort utan laser eller liknande, och varje gång jag tänker på att rida just den hästen igen gör att magen blir till is. Jag rider lektioner på lördagar och då känns det hur bra som helst. Vad tycker ni, ska jag försöka rida igen eller ska jag strunta i den fjordingen?
Nu sitter jag här med ett ärr på hakan som aldrig går bort utan laser eller liknande, och varje gång jag tänker på att rida just den hästen igen gör att magen blir till is. Jag rider lektioner på lördagar och då känns det hur bra som helst. Vad tycker ni, ska jag försöka rida igen eller ska jag strunta i den fjordingen?